در اردوی جدید تیم ملی تعداد بازیکنان بالای ۳۰ سال کمتر و به تعداد بازیکنان جوان و زیر ۲۵ سال اضافه شده که همین مسئله میانگین سنی تیم ملی را پایین‌تر آورده است.
کد خبر: ۴۸۴۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ 27 August 2017
به گزارش تابناک رضوی، کارلوس کی‌روش برای اردوی جدید تیم ملی اسامی 24 بازیکن را در فهرست خود قرار داد تا این بازیکنان برای دیدار مقابل کره‌جنوبی و سوریه آماده شوند. کی‌روش برای این اردو با کنار گذاشتن بازیکنانی چون پژمان منتظری، مسعود شجاعی، عزت‌الله پورقاز و حسین ماهینی نسبت به اردوهای قبلی و کمتر شدن بازیکنان بالای 30 سال در فهرست، میانگین سنی تیم ملی را کمتر کرده است.

کاهش میانگین سنی تیم ملی ارتباط مستقیمی هم به دعوت از بازیکنانی چون روزبه چشمی و امید نورافکن دارد که جایگزین بازیکنان پا به سن گذاشته‌تر شده‌اند. همچنین سامان قدوس، هافبک تازه واردی که جوان است و به نوعی در لیست جای شجاعی را گرفته تا به این ترتیب میانگین سنی به 25.8 سال برسد. این در حالی است که برنامه کارلوس کی‌روش برای حضور در جام جهانی پایین آوردن میانگین سنی تیم ملی بین 25 تا 27 سال بود که تا به اینجا موفق عمل کرده و باید این شرایط را تا جام جهانی حفظ کند.

در اردوی جدید تیم ملی سیدجلال حسینی با 35 سال مسن‌ترین و امید نورافکن با 20 سال سن، جوان‌ترین بازیکن تیم ملی محسوب می‌شود. در بین پست‌های مختلف تیم ملی هم دوازه‌بان‌ها با میانگین سنی 27 سال باتجربه‌ترین پست محسوب می‌شوند و جوان‌ترین پست‌ها نیز در اختیار هافبک‌ها قرار دارد که 24.3 میانگین سنی آنهاست.

سن بازیکنان تیم ملی و میانگین سنی آنها در پست‌های مختلف به شرح زیر است:

دروازه‌بان‌ها
علیرضا بیرانوند: 25 سال
حامد لک: 27 سال
علیرضا حقیقی: 29 سال
میانگین سنی دروازه‌بان‌ها: 27 سال

مدافعان
وریا غفوری: 30 سال
روزبه چشمی: 24 سال
سیدجلال حسینی: 35 سال
محمد انصاری: 26 سال
سعید آقایی: 22 سال
رامین رضائیان: 27 سال
مرتضی پورعلی‌گنجی: 25 سال
میلاد محمدی: 24 سال
میانگین سنی مدافعان: 26.6

هافبک‌ها
امید نورافکن: 20 سال
سعید عزت‌اللهی: 21 سال
احسان حاج‌صفی: 27 سال
سامان قدوس: 24 سال
علی کریمی: 23 سال
اشکان دژاگه: 31 سال
میانگین سنی هافبک‌ها: 24.3

مهاجمان
مهدی ترابی: 23 سال
وحید امیری: 29 سال
مهدی طارمی: 25 سال
علیرضا جهانبخش: 24 سال
رضا قوچان‌نژاد: 30 سال
کریم انصاری‌فرد: 27 سال
سردار آزمون: 22 سال
میانگین سنی مهاجمان: 25.7

تیم ملی فوتبال ایران روزهای 9 و 14 شهریور در دو بازی پایانی مرحله انتخابی جام جهانی 2018 به ترتیب میهمان و میزبان کره‌جنوبی و سوریه خواهد بود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار