معاون رئیس جمهوری:
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی با گرامیداشت یاد شهید رجایی گفت: این شهید برجسته انقلاب و نظام، راه رسیدن به معبود را از خدمت به خلق پیدا کرد و با رفتار خود به الگویی برای مسئولان کشور تبدیل شد.
کد خبر: ۴۸۸۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱ 02 September 2017
به گزارش تابناک به نقل از  ایرنا،دکتر علی اکبر صالحی روز پنجشنبه در دومین همایش راه رجایی که به مناسبت سالروز شهادت رئیس جمهوری شهید محمد علی رجایی در تالار اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد با گرامیداشت یاد این شهید بزرگوار، از وی به عنوان الگویی زنده از ساده زیستی،ایثار و جوانمردی یاد کرد و افزود: انقلاب اسلامی در خلاء شکل نگرفته بلکه مرهون خون شهدایی چون رجایی و باهنر است که با ایثار و تقدیم خون خود این درخت بزرگ را آبیاری و به ثمر رسانده اند.
وی اضافه کرد: شهید رجایی به عنوان فردی متواضع و ولایی معنای حقیقی و واقعی عبادت را نشان داد که همان خدمت به خلق بود.
صالحی ادامه داد: این شهید بزرگوار الگوی بزرگی از ساده زیستی بود اما متاسفانه با حرکت منافقان و به شهادت رساندن ایشان ضربه بزرگی به انقلاب وارد شد.
این مسئول در ادامه گفت: در دیدگاه شهید رجایی ، این تعبیر امام خمینی(ره) که دولت برخاسته از ملت است و بین این دو جدایی وجود ندارد به شکل بارزی آشکار بود و همین موجب یکی بودن مسئولان با دولت می شد اما دشمنان با این اقدام کوردلانه نعمت یکی بودن و ساده زیستی مسئولان را هدف قرار دادند.
وی با بیان خاطراتی از زندگی و مبارزات شهید رجایی گفت: این شهید بزرگوار از همان ابتدای حرکت خود به مقصد متعالی معرفت خداوند رسیده بود چرا که هیچ گاه راه دنیا را انتخاب نکرده بود.
صالحی ادامه داد: ما به دنبال اسطوره سازی از شهید رجایی نیستیم بلکه الگوسازی و معرفی وی هدف اصلی ما است.
وی ادامه داد:انقلاب اسلامی به راحتی پیروز نشده و اکنون با گذشت 38سال و با وجود دسیسه های مختلف دشمنان ،با همت زرمندگان و تقدیم هزاران شهید اینچنین مقتدر، استوار و با افتخار در حال حرکت بوده و تا زمانی که این مملکت در برابر خصم تسلیم نشود و به الله اکبر قدرتمندانه به پیش می تازد.
صالحی خاطرنشان کرد:این انقلاب اکنون در بستر حمایت از حق و همراهی با مظلوم در برابر ظالم در لبنان، سوریه، عراق و یمن حضور دارد، آن هم نه حضوری به واسطه دلار بلکه حضوری در دل های مردم مسلمان جهان که بر خلاف حضور دشمنان در منطقه که به واسطه دلار شکل گرفته، تمام نشدنی است.
وی افزود: جمهوری اسلامی هیچ گاه اعتقادی به جداسازی شیعه و سنی ندارد اما امروز شاهد حجم وسیعی از تبلیغات علیه شیعیان هستیم که اگر ایران می خواست با خرج کردن میلیاردها دلار باطل بودن توطئه و اندیشه وهابیت را ثابت کند به این اندازه که امروز با حضور در دل های مسلمین و همچنین توطئه های داعش در دنیا اتفاق افتاده است، موفق نمی شد.
رئیس سازمان انرژی اتمی، صدور انقلاب اسلامی و حضور جمهوری اسلامی در تمام نقاط دنیا را ناشی از الطاف خفیه الهی دانست و گفت:با همت شهدایی چون محسن حججی که حسین وار در مقابل ددمنشی دشمنان ایستادگی کردند آینده این کشور روشن است و تداوم این راه منوط به آن است که به ریسمان الهی همواره چنگ بزنیم.
در پایان این مراسم یاد و خاطره مسعود امامی استاندار فقید قزوین که در جریان بازدید از زلزله زدگان الموت در سانحه سقوط بالگرد و در حین خدمت به شهادت رسید گرامی داشته شد و از همسر وی تجلیل به عمل آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار