در نشست هم اندیشی صنایع غذایی غرب مازندران اعلام شد؛
باید چاره ای اندیشید تا مشکلات اقتصادی و چالش های پیش روی صنعت غذا هرچه بیشتر، کاهش پیدا کند و مردم بدون دغدغه نسبت به مصرف محصولات غذایی اقدام نمایند.
کد خبر: ۴۹۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۱ 15 September 2017
به گزارش تابناک مازندران،  دومین نشست هم اندیشی واحدهای کارخانه های غذایی مستقر در غرب مازندران (تنکابن-رامسر- نوشهر- عباس آباد) واعضاء هیئت مدیره انجمن صنایع غذایی و دارویی خانه صنعت،معدن و تجارت مازندران به همت  ولی شریعتی مقدم مدیر شرکت چای شریعت وعضو هیئت مدیره انجمن در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان تنکابن با حضور مدیران واحدهای صنایع غذایی غرب مازندران،مسئولین شهرستانی (فرماندار، مدیران دستگاههای اجرایی ونظارتی) واعضاء هیئت مدیره انجمن برگزار شد.
 
یر اساس این گزارش، در ابتدا شریعتی مقدم با اظهار خرسندی از برگزاری این نشست گفت:امیدواریم این نشست ها باعث کاهش مشکلات واحدهای تولیدی وشکوفایی تولید شود.سپس علی رحیمی ریاست اداره صنعت ، معدن وتجارت تنکابن گزارشی از وضعیت واحدهای صنعتی وصنایع غذایی این شهرستان ارائه داد وتعداد واحد صنایع غذایی را 16مورد و تعداد سردخانه را 70 فقره اعلام کرد.
 
رحیمی از اقدامات انجام شده مانند تسهیلات پرداختی در سال گذشته آمارهایی را مطرح واز آمادگی اداره متبوع خود برای کمک بیشتر به تولید کنندگان خبر داد. نژاد مقدم رئیس شبکه بهداشت و درمان تنکابن نیز گفت:باید دست کسانی راکه تولید می کنند و عده ای را به کار می گمارند،بوسیدو از همه تولیدکنندگان تشکر و قدردانی کرد.وی ابراز امیدواری کرد:
 
مشکلات اقتصادی و چالش های پیش روی صنعت غذا هرچه بیشتر، کاهش پیدا کند و مردم بدون دغدغه نسبت به مصرف محصولات غذایی اقدام نمایند. نژاد مقدم رعایت کیفیت الگوی بهداشتی و بهداشت حرفه ای را سرلوحه کار همه تولیدکنندگان دانست. نژاد مقدم، قول همه نوع همکاری باواحدها را داد و اعلام کرد: هر گونه حمایتی که برای ارتقاء کیفیت ورونق تولید باشد امادگی انجام آن را داریم.
 
آیت اله غلامی دبیر انجمن صنایع غذایی مازندران ،اقداماتی که طبق مصوبات صورتجلسه قبل انجام گرفت بویژه پیگیری مصرف چای تولیدی مازندران در ادارات و نهادهای استانی با کمک استانداری ،انتخاب  یکی از اعضاء هیئت مدیره انجمن از منطقه غرب مازندران را به نشست ارائه کرد. از تمامی دستگاههای اجرایی، نظارتی و فرماندار محترم درخواست کرد تا در این سال که به عنوان اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال نامیده شد، از کلیه ی اختیاراتشان برای کمک به رونق تولید استفاده کنند تا بسترهای لازم برای تولید بیشتروبهتر فراهم شود.
 
در ادامه اسماعیل خاتمی مقدم ریاست انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران، آماری تحلیلی از صنعت غذای استان شامل پراکندگی واحدهای صنایع غذایی در شهرها و شهرکها، واحدهای فعال و راکد، وضعیت اقتصادی صنایع غذایی مازندران، میزان مواد اولیه موجود در استان، میزان مصرف داخل استان و پدیده هراس از مصرف تولیدات کارخانه ایی که مشکلات جدی برای مصرف کنندگان و تولید کنندگان بوجود آورد اشاره کرد و گفت:غذا نیاز همه روزه مردم است، غذا با جیب مردم سرو کار دارد  نه با اندوخته و پس انداز مردم . غذا یعنی سلامتی مردم .
 
اما متاسفانه شایعاتی بوجود می اید که باید مرکزی برای پاسخگویی در این رابطه در دسترس باشد که خوشبختانه انجمن غذایی اقداماتی از طریق صدا و سیما تاکنون برنامه هایی را تدارک دیده که در حال پخش است و از طریق رسانه ها نیز در حال آگاهی بخشی به جامعه هستیم و باورها ی درست و نادرست قشرهای مختلف جامعه جمع اوری شده ، قابل ارائه به دستگاههای اجرایی برای فرهنگ سازی می باشد که انتظار می رود تلاش و همکاری جدی تری داشته باشند.
 
سید امید حسینی جو فرماندار تنکابن اظهار کرد؛ دولت برنامه ریزی می کند و تشکلها و انجمن ها باید برای پیاده سازی آن فعالیت کنند. فرماندار تنکابن گفت: این شهرستان در حوزه صنایع غذایی ظرفیت بالایی دارد، نگاه شهرستان حداقل حفظ شرایط موجود می باشد ولی توسعه، دستور کار جدی ماست بویژه آنکه در بحث چای باید تبلیغات بیشتری داشته باشیم و این محصول منحصر بفرد غرب استان را باید توسعه دهیم. شایان ذکر می باشددر پایان، جلسه ی پرسش و پاسخ بین مدیران واحدهای صنایع غذایی و مسئولین و مدیران انجمن صورت گرفت.
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار