سفیر روسیه در ایران اعلام کرد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران نیز با تاکید بر توسعه همکاری های بین مازندران و روسیه اظهار داشت: تفاهمنامه های متعددی بین مازنران و روسیه منعقد شدکه امیدواریم با توجه به توسعه مناسبات اقتصادی، زمینه های مناسب برای عقد قرارداد فراهم شود.
کد خبر: ۴۹۴۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۷ 16 September 2017
به گزارش تابناک مازندران، لوان جاگاریان سفیر روسیه در ایران در دیدار با استاندار مازندران با تاکید بر اینکه روسیه آماده همکاری برای توسعه مناسبات با ایران را دارید اظهار داشت: با توجه به مزیت های گردشگری بین دو کشور، لغو روادید گردشگری بین دو کشور و در سفر رئیس جمهور ایران و دیدار وی با رئیس جمهور روسیه مطرح شد و روسیه آمادگی اجرای این طرح را دارد و امیدواریم طرف ایرانی نیز آن را اجرا کند.
 
یر اساس این گزارش، سفیر روسیه در ایران لغو روادید و ویزای گردشگران بین دو کشور ایران و روسیه را از تفاهمهای صورت گرفته بین دو کشور اعلام کرد.
 
 حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران نیز با تاکید بر توسعه همکاری های بین مازندران و روسیه اظهار داشت: تفاهمنامه های متعددی بین مازنران و روسیه منعقد شده است و امیدواریم با توجه به توسعه مناسبات و دیپلماسی اقتصادی، زمینه های مناسب برای عقد قرارداد فراهم شود.
 
وی به نمایشگاه توانمندی های اقتصادی ایران در ولگاگراد روسیه اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه دستاوردهای خوبی برای شناساندن ظرفیت های مازندران داشته است و باید ترتیبی برای برگزاری سالانه آن انجام شود.خیریان پور خواستار تسهیل مسائل گمرگی و تشکیل دو کمییته در سطح دستگاه های دولتی و خصوصی برای رفع مسائل فراروی شد.
 
 گفتنی ست هیئت وزیران در جلسه 28/3/1396 به پیشنهاد وزارت امورخارجه و به استناد تبصره (43) قانون بودجه اصلاحی سال 1343 کل کشور تصویب کرد: برقراری مقررات لغو روادید برای سفرهای گروهی شهروندان بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه به شرط عمل متقابل مجاز است.
 
همچنین هیئت وزیران در مصوبه دیگری در جلسه 28/3/1396 به پیشنهاد وزارت امورخارجه و به استناد تبصره (43) قانون بودجه اصلاحی سال 1343 کل کشور تصویب کرد:برقراری مقررات لغو روادید برای دارندگان گذرنامه­ های سیاسی، ویژه و خدمت بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری پرتغال به شرط عمل متقابل مجاز است.
 
ضمنا اسحاق جهانگیری معاون اول رییس ‏جمهور این مصوبات را به وزارت امورخارجه ابلاغ کرده بود.
 
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار