ساعات بعدازظهر و اوایل شب روز آینده، رگبار موقت باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق جنوب و غربی فارس، نیمه شرقی بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات استان‌های شرق لرستا،‌ چهارمحال و بختیاری و جنوب و غرب اصفهان پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۴۹۵۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴ 17 September 2017
 براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و هواشناسی ‌فردا دوشنبه ‌رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت‌ در جنوب شرق لرستان، ارتفاعات شمال شرق خوزستان‌، برخی نقاط استان‌های چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویر‌احمد، فارس، جنوب اصفهان، شرق بوشهر و جنوب استان مرکزی رخ خواهد داد‌.
 
 
 
این وضعیت با شدت ضعیف‌تر و به صورت رگبار پراکنده در روز سه‌شنبه در برخی نقاط استان‌های فارس، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد‌، شرق بوشهر‌، ارتفاعات استان‌های کردستان، کرمانشاه‌، ایلام و جنوب آذربایجان غربی رخ خواهد داد.
 
 
 
همچنین امروز بارش پراکنده در گیلان و روز دوشنبه بارش پراکنده در ارتفاعات غربی مازندران و ارتفاعات جنوبی گلستان پیش بینی می‌شود.
 
 
 
در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب فردا دوشنبه، رگبار موقتی باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق جنوبی و غربی فارس، نیمه شرقی بوشهر، برخی مناطق کهگیلویه و بویر احمد، ارتفاعات در استان‌های شرق لرستان،‌ چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان پیش‌بینی می‌شود.
 
 
 
با توجه به اینکه رگبار موقت باران به شکل ناگهانی رخ می‌دهد، روان آب حاصل می‌تواند به‌طور موقت موجب سیلاب محلی در مسیل‌ها‌ شود. توصیه می‌شود عشایر‌ برای جلوگیری از خسارت احتمالی در مناطق یاد شده و در بازه‌های زمانی بعد از ظهر تا اوایل شب آمادگی لازم را داشته باشند.      
 
 
 
آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود‌؛ بیشینه دما فردا در تهران 30 و 19 درجه خواهد بود.
 
 
 
اهواز فردا با بیشینه دمای 43 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای 7 درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.
 
 
 
میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 23 شهریورماه 216.1 میلی‌متر ثبت شد، بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 239.5 میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری 90.2 درصد بارش سال گذشته است.
 
 
 
بیشترین میزان بارش در هفته پنجاه‌و‌یکم سال زراعی متعلق به منطقه لاهیجان استان گیلان به میزان 28.4 میلی‌متر بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار