معاون آموزشی بیمارستان روحانی :
این نوزاد که در هفته 26 بارداری بدنیا امد با مراقب و درمان‌های به موقع و سریع در بخش مراقبت های ویژه نوزادان( nicu ) به مدت تقریبی سه ماه با وزن یک هزار و 600 گرم از بخش مرخص شد.
کد خبر: ۴۹۶۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۰ 19 September 2017
به گزارش تابناک مازندران، دکتر محسن حق شناس فوق تخصص نوزادان این مرکز و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل از ترخیص نوزاد نارس 650 گرمی پس از 3 ماه با وزن 1600 گرم در این مرکز خبر داد.
 
یر اساس این گزارش، دکتر محسن حق شناس گفت: نوزاد پسر با وزن 650 گرم در اول تیر ماه 96 در این مرکز بدنیا آمد که به دلیل نارسی و کم_وزنی شدید در بخش مراقبت های ویژه نوزادان این مرکز بستری شد.
 
معاون آموزشی بیمارستان روحانی ادامه داد: این نوزاد که در هفته 26 بارداری بدنیا امد با مراقب و درمان‌های به موقع و سریع در بخش مراقبت های ویژه نوزادان( nicu ) به مدت تقریبی سه ماه با وزن یک هزار و 600 گرم از بخش مرخص شد.
 
دکتر حق شناس افزود: نوزادانی که با سن بارداری کمتر از 34 هفته و یا وزن کمتر از 1500 گرم بدنیا می‌آیند ضروری است دربخش مراقبت ویژه نوزادان بستری شوند زیرا این نوزادان نارس در عملکرد دستگاه‌های بدن با وجود شکل‌گیری کامل، دچار اختلال هستند.
 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل یادآور شد: مراقبت در نگهداری و جابجایی این نوزادان بسیارحیاتی است، چرا که عروق نارس در داخل مغز به سبب نارسی و شکننده بودن مستعد خونریزی بوده و هر چه نوزاد نارس‌تر باشد این خطر بیشتر خواهد بود.
 
مسئول بخش مراقبت های ویژه نوزادان بیمارستان روحانی در پایان گفت: کم وزن‌ترین نوزادی که در این مرکز به دنیا آمد 450_گرم بود که با مراقب در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان به مدت تقریبا سه ماه با وزن یک هزار و 600 گرم از بخش مرخص شد و بعد از گذشت تقریبا چهار سال و نیم همچنان جهت کنترل رشد و تکامل به این مرکز مراجعه می‌کند که از لحاظ تکاملی و تکلم مشکلی ندارد.  

 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار