مدیر گروه سلامت محیط کار دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: راه اندازی آزمایشگاه بیومیکروبی آب در شهرهای مازندران از اولویت های دانشگاه علوم پزشکی استان است.
کد خبر: ۴۹۶۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶ 19 September 2017
به گزارش تابناک : محمد حسن ابدی در مراسم روز جهانی بهداشت محیط که در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی مازندران در ساری کاهش مخاطرات و آلودگی‌های تهدید کننده سلامت مبتنی بر شواهد معتبر علمی را از سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری دانست و اظهارکرد: بر اساس قانون وزارت بهداشت مکلف به برخورد با متخلفان بهداشت عمومی است.

وی با بیان اینکه توجه به حوزه گردشگری، شناگاه‌های طبیعی و پسماندها جامد و مایع را اولویت اصلی مدیریت سلامت و محیط کار در مازندران است، گفت: در برنامه‌های مدیریت سلامت و محیط کار برنامه‌های آموزشی توانمند سازی برای بازرسان و جامعه دیده شده است.

مدیر گروه سلامت محیط کار مازندران با بیان اینکه در سال جاری باید 60 برنامه و 300 فعالیت در حوزه سلامت انجام شود، افزود: در حوزه سلامت کار نیز بالغ بر 100 فعالیت در نظر گرفته شده است.

ابدی با اشاره به راه اندازی سامانه مدیریت جامع بازرسی گفت: در سامانه سیب تکالیف متعددی به ویژه در حوزه بهداشت محیط روستایی، خدمات پزشک و بهورز دیده شده است.

وی با بیان اینکه میانگین تامین وسیله نقلیه در کشور به میزان 70 ساعت در ماه برای هر بازرس است، ادامه داد: درحال حاضر این رقم در استان مازندران حدود 30 ساعت است که برنامه ما ارتقای آن به 80 ساعت می‌باشد.

مدیر گروه سلامت محیط کار مازندران ایمنی آب آشامیدنی را اولویت اصلی بهداشت دانست و افزود: آزمایشگاه بیومیکروبی در استان مازندران در همه شهرها به جز سه شهر فعال است که یکی از برنامه‌های ما راه اندازی این مراکز در مابقی شهرهاست.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار