وزیر خارجه آمریکا می‌گوید در صورتی ایالات متحده به توافق هسته‌ای با ایران پایبند خواهد ماند که اصلاحاتی در آن انجام شود.
کد خبر: ۴۹۶۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱ 20 September 2017
به گزارش تابناک : «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا گفته است، در صورتی آمریکا به پایبندی به توافق هسته‌ای با ایران ادامه خواهد داد که تغییراتی در آن اعمال شود.

تیلرسون، روز گذشته در گفت‌وگو با «فاکس‌نیوز»، اظهار داشت، به‌ویژه بندهایی که براساس آنها بعضی از محدودیت‌های فعلی در برابر ایران به مرور زمان برطرف می‌شود مایه نگرانی است.

وزیر خارجه آمریکا گفت: «در صورتی‌که به توافق امضا شده با ایران پایبند بمانیم باید اصلاحاتی در آن صورت بگیرد. بندهایی که مدت( اجرای) آنها به‌طور خودکار منقضی می‌شوند راهی معقول برای پیشرفت نیست... این وضعیت به‌مثابه آن است که مشکل را به شخصی واگذار کرد تا در آینده با آن روبه‌رو شود.»

این اظهارات تیلرسون در حالی مطرح می‌شود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته در جریان نخستین سخنرانی خود در سازمان ملل متحد، مدعی شد که توافق هسته‌ای در دولت پیشین کشورش با تهران، «بدترین توافق» یک طرفه‌ای است که آمریکا تاکنون امضاکرده است. ترامپ گفته این توافق یک شرمساری برای ایالات متحده است.




منبع : اسکای نیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار