مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت:همزمان با آغاز برداشت نارنگی پیش رس در پنج هزار هکتار از باغ های مرکبات مازندران این میوه پاییزی وارد بازار شد .
کد خبر: ۴۹۶۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱ 20 September 2017
به گزارش تابناک : محمد شکوهی متوسط تولید هر هکتار نارنگی زودرس را 23تن اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود حدود120هزار تن نارنگی پیش رس در استان تولید شود . 
وی وضعیت محصول مرکبات در مازندران را مطلوبارزیابی کرد و ادامه داد : از 110 هزار هکتار باغ مرکبات استان، 25هزار هکتارنارنگی است که پنج هزار هکتار آن نارنگی های پیش رس است . 
وی تصریح کرد: باغداران از چیدن نارنگی هایغیر پیش رس از جمله انشو و یافا که قند آن کامل نشده است،خود داری کنند. در حالحاضر نارنگی زود رس در بازار استان مازندران 40تا 50هزار ریال در هر کیلو گرم عرضهمی شود . 
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با اشارهبه شرایط مناسب آب و هوایی و باردهی مناسب انواع درختان مرکبات گفت که پیش بینی میشود تولید امسال مرکبات به 2میلیون و 500 هزار تن برسد . 
وی افزود: از آنجاییکه در یک دهه گذشته بیشترباغ های مرکبات مازندران بویژه با ارقام تامسون که قابلیت تازه خوری دارد، نوسازیو احیا شده و شاهد افزایش چشم گیر تولید پرتقال هستیم که نیاز به بازار جدید بهویژه صادرات است . 
شکوهی گفت: البته مراکز تحقیقات کشاورزیمازندران باید ارقام جدید مرکبات که قابلیت آبگیری داشته باشد را معرفی کنند تاباغداران در اصلاح و نوسازی باغ ها از این ارقام نیز استفاده کنند .







منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار