دبیر مدیریت یکپارچه‌سازی و آزادسازی سواحل و بنادر مازندران گفت: امیدواریم با همکاری ادارات کل تا سال 98 بتوانیم 70 درصد سواحل مازندران آزاد شود.
کد خبر: ۴۹۶۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸ 20 September 2017

به گزارش تابناک : سیاوش رضوانی در حاشیه برگزاری جلسه آزادسازی ساحل نکا طی گفت‌وگویی اظهار کرد: براساس سند مدیریت یکپارچه آزادسازی سواحل، در برنامه چهارم و پنجم دیده شد که سواحل دریای کل کشور که به دلایل عمدی و یا غیرعمدی تصرف شد آزاد شود و راه و ترابری مکلف به پیگیری طرح شد.

وی افزود: این طرح از سال 92 در هفت استان ساحلی آغاز شد و آموزش‌های لازم به دهیاران و بخشداران و اعضای کارگروه شهرستان‎‌ها و نقشه‌ها ارائه شد که پهنه‌بندی‌ها و مناطق مختلف، مشخص شد.

دبیر مدیریت یکپارچه سواحل دریای خزر ادامه داد: بر اساس این پهنه‌بندی‌ها مناطق مختلف کشاورزی، شیلات، مناطق ریسک‌پذیری و زلزله‌خیز در نقشه مشخص شد.

این مسؤول گفت: براساس این مدیریت یکپارچه اراضی و آزادسازی سواحل، 275 پرونده در استان مازندران از رامسر تا لیوان شرقی تشکیل شد و 95 پرونده در اختیار قوه قضاییه قرار گرفت.

رضوانی اضافه کرد: بر همین اساس و طبق پرونده‌های ارائه شده به قوه قضاییه، حکم قلع و قمع برای 54 مورد صادر شده است که برخی با تذکر و جلسات، رفع تصرف شد.

وی بیان کرد: با توجه به گذشت دو سال و نیم از اجرای این طرح، این طرح در حال فرهنگ شدن در بین افراد است تا از تصرفات جلوگیری شود.

دبیر مدیریت یکپارچه سواحل دریای خزر یادآور شد: همکاری دستگاه‌ها و قوه قضاییه و دادستان‌ها در سراسر استان مازندران و حوزه‌های مختلف اعلام شده بسیار فراوان و مناسب بوده است و کمیته فرعی و کمیته دوم بازدیدهای مختلف دارد.

این مسؤول ادامه داد: کمیته اصلی با حضور مدیران کل در استان تشکیل و برنامه‌ریزی‌های مختلف انجام می‌شود و در همین راستا کمیته فرعی هم در شهرستان‌ها فعال است که بازدیدهای مختلف و منظم انجام می‌شود.

رضوانی گفت: بر اساس کارشناسی‌های انجام شده حدود 478 کیلومتر سواحل دریای مازندران با احتساب تالاب‌ها، فرورفتگی‌ها و رودخانه‌ها، طول نوار ساحلی محاسبه شده است که تاکنون حدود 38 کیلومتر آزاد شده است.

وی اظهار کرد: بیشترین تصرف در غرب مازندران است و در شرق مازندران تصرف در ساحل همچون غرب وجود ندارد و سازه‌ای ساخته نشده و همچنین ساحل اشغال نشده است.

دبیر مدیریت یکپارچه سواحل دریای خزر افزود: امیدواریم با همکاری ادارات کل تا سال 98 بتوانیم 70 درصد سواحل مازندران آزاد شود.

رضوانی در پایان گفت: دستگاه‌های جزو کمیته آزادسازی سواحل، در تمام بازدیدها حضور دارند و امیدواریم با هماهنگی مناسب در ادامه راه، پیام مناسب به رده‌های بالاتر اعلام شود.

 




منبع : بلاغ 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار