سرپرست وزارت علوم گفت: بازگشت نخبگان در دستور کار دولت قرار گرفته تا علاوه بر جلوگیری از مهاجرت نخبگان تولید علم نیز در کشور سرعت گیرد.
کد خبر: ۴۹۷۱۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ 21 September 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: سید ضیاء هاشمی سرپرست وزارت علوم در نشست خبری به مسائل مربوط به دانشگاه‌ها پرداخت و گفت: بازگشت نخبگان در دستور کار دولت قرار گرفته تا علاوه بر جلوگیری از مهاجرت نخبگان تولید علم نیز در کشور سرعت گیرد به همین منظور زمینه بازگشت و فعالیت آنان در مراکز علمی و دانشگاهی فراهم شده است.

هشمی اظهار داشت: یکی از ضرورت‌ها برای ارتقای کیفیت و بهره‌برداری از دانش‌های نوین علمی استفاده از ظرفیت‌های آزمایشگاه‌های دانشگاهی است و به همین منظور تجهیز آزمایشگاه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: با تجهیز و به روزرسانی آزمایشگاه‌ها دانشجویان و استادان می‌توانند برای ارائه تحقیقات علمی خود بدون هیچ مشکلی به فعالیت‌های تحقیقاتی ادامه دهند.

هاشمی با اشاره به مشکل بخش آزمایشگاهی دانشگاه شیراز، بیان کرد: با انعقاد تفاهمنامه با بخش غیردولتی مشکل آزمایشگاه بخش فیزیک این دانشگاه حل شده و دانشجویان این دانشگاه می‌توانند با استفاده از این آزمایشگاه‌ به فعالیت تحقیقاتی خود ادامه دهند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر علوم انسانی ادامه داد: وزارت علوم بر همین اساس زمینه توجه و تحصیل در علوم انسانی را مدنظر قرار دارد و اگر به دنبال جامعه‌ای پویا و اندیشمند هستیم باید به این حوزه در دانشگاه‌ها توجه خاص شود.

سرپرست وزارت علوم با اشاره به کاهش جمعیت دانشجویی در مقطع کارشناسی افزایش مراکز علمی و دانشگاهی را محور بحث خود قرار داد و تصریح کرد: افزایش این مراکز در برخی از موارد سبب کاهش کیفیت آموزشی شده و به همین منظور متولیان امر باید تلاش کنند تا موسسات علمی و دانشگاهی به استانداردهای روز نزدیک باشند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار