مدیران پورشه از برنامه های آینده این شرکت آلمانی، برای ساخت خودروی برقی خبر دادند. نخستین خودروی تمام برقی این شرکت در اواخر سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد.
کد خبر: ۴۹۷۲۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰ 21 September 2017
به گزارش تابناک : ماتیاس مولر، مدیرعامل گروه خودروسازی فولکس واگن، در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ از برنامه جدی فولکس واگن جهت ارائه خودروهای برقی خبر داد که در نتیجه، شرکت پورشه به عنوان شرکت زیرمجموعه فولکس واگن، تحت تأثیر برنامه جدید فولکس واگن مبنی بر ارائه مدل برقی از تمام مدل های تولیدی تا سال ۲۰۳۰ قرار گرفته است. در ادامه، به دو برنامه پورشه در راستای بیانه فولکس واگن می پردازیم.


پورشه قصد دارد مدل 911 (باکستر) را به پیشرانه برقی مجهز کند. مایکل اشتاینر، مدیر بخش تحقیق و توسعه پورشه می گوید:

استفاده از فناوری پیشرانه های برقی در خودروی اسپورت، در شتاب کلی خودرو تأثیر مناسبی خواهد داشت، اما به دلیل وزن بیشتر، هندلینگ تحت تأثیر قرار می گیرد. برای رفع این مشکل، باید منتظر پیشرفت بیشتر فناوری پیل های سوختی و افزایش ظرفیت ذخیره انرژی در باتری ها باشیم.

مدیران پورشه به استفاده از باتری های سالید استیت (الکترود و الکترولیت جامد) به عنوان فناوری آینده در خودروهای اسپورت امیدوار هستند. این باتری ها که نسبت به باتری های لیتیوم-یون سبک تر و کوچک تر هستند، تا چند سال دیگر به بازار عرضه خواهند شد.

اشتاینر گفت: ما معتقدیم که با استفاده از فناوری جدید باتری ها، توانایی رقابت در بازار خودروهای برقی را خواهیم داشت؛ اما این باتری ها هنوز در مرحله توسعه و پیش تولید هستند.

پورشه در حال حاضر، مدل اولیه باکستر جدید با پیشرانه برقی را آزمایش کرده است، اما به دلیل وزن بیشتر که پایداری خودرو در پیچ ها را هم تحت تأثیر قرار می دهد، سرعت قابل قبولی ارائه نداده است.




منبع : فرصت امروز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار