با نام و یاد شهید شش ماهه کربلا
هر کسی در ماه محرم عزاداری می کند و سیاه می پوشد و بانوانی که درددانه های تازه بدنیا آمده خود را به این مراسم آورده و به سربند یا علی اصغر(ع) مزین کردند در واقع با حضرت زهرا(س) ابراز همدردی می کنند
کد خبر: ۵۰۰۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱ 27 September 2017

به گزارش تابناک مازندران، به ياد طفل شش ماهه حضرت رباب (س)، همراه با سوگواري و عزاداري حسيني، خبر داد.

به تن كردن لباس عزاي محرم بر قامت نوزادان یکروزه بیمارستان
بر اساس این گزارش،   متبرک کردن نوزادان با نام و یاد کودک شش ماهه کربلا اتفاق روحانی و سرشار از شور حسینی بود که با حضور مادران،  محسن قائمی رئیس مدیر این مرکز از برگزاری مراسم به تن كردن لباس عزاي محرم بر قامت نوزادان متولد شده همراهان بیمار و مسئولین بخش ها در این بیمارستان انجام شد که با این اقدام سعی شده است علاوه بر متبرک کردن نوزادان در راستای گسترش فرهنگ عاشورا تلاش شود.
وی بیان داشت: هدف از برگزاری این مراسم تعظیم شعائر حسینی و تربیت نسل انقلابی و مکتبی با حضور مادران و کودکان شیرخوارشان با توسل به حضرت علی‌اصغر (ع) و اظهار مظلومیت شیرخوار امام حسین (ع) است، که مظلومانه در کربلا شهید شد
مدیر بیمارستان روحانی ادامه داد : بی‌بدیل‌ترین سند حقانیت و مظلومیت امام حسین(ع) و واقعه عاشورا ، شهادت فرزند شش ماه ایشان است که مطرح کننده سوال به چه گناه کشته شدند می باشد. (بِأیِّ ذَنبٍ قُتِلَت).
وی اضافه کرد : همۀ شهدای کربلا که بی گناه کشته شدند، حجّت هستند، اما حجّت کبری و بزرگ ترین حجّت امام حسین علیه السلام در روز قیامت، علی اصغر اوست؛ چون نشان می‎دهد که او برای چه حرکت کرده‎ و مقابل او چه افرادی بوده اند.
آقای قائمی با اشاره به هفته دفاع مقدس و ارزش والای شهدای عزیز کشورمان بیان داشت: امام حسین(ع) هزینه اسلام خواهی اش را  اینگونه داد این همان درسی است که ملت شریف ایران در هشت سال دفاع مقدس امتحان پس دادند و سرافراز بیرون آمدند.
وی افزود: هر کسی در ماه محرم عزاداری می کند و سیاه می پوشد و بانوانی که درددانه های تازه بدنیا آمده خود را به این مراسم آورده و به سربند یا علی اصغر(ع) مزین کردند در واقع با حضرت زهرا(س) ابراز همدردی می کنند و خود را در غم آن حضرت شریک می دانند.
آقای قائمی گفت : امروز این مادران با خلق لحظات بسیار زیبا و بارش اشک های معصومانه بر روی گونه های فرزندان یکروزه خود با مادر شش ماه کربلا حضرت رباب (ع) همنوایی کردند.
این مسئول اضافه کرد: ما باید فرزندانمان را طوری تربیت کنیم که هنگام ظهور و قیام امام زمان(ع) سرباز جان بر کف ایشان باشند و در این راه ایثار کنند.

وی در پایان گفت : امیدواریم تمامی کودکانی که امروز در دامان مادران در این محفل حضور پیدا کرده‌اند، در پناه حضرت علی اصغر (ع) باشند و از تمامی پرسنلی که موجب ایجاد چنین حال خوبی شدند تشکر میکنم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار