بیست و هفتم سپتامبر برابر با پنجم مهر ماه روز جهانی گردشگری
سوم تا نهم مهرماه سال جاری از طرف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به عنوان هفته گردشگری معرفی گردیده است
کد خبر: ۵۰۰۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳ 27 September 2017

 به گزارش تابناک مازندران،  از سال 1980 ، سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد سالانه روز ۲۷ سپتامبر را به عنوان روز جهانی گردشگری جشن میگیرد . اساسنامه این روز در تاریخ ۲۷ سپتامبر شال 1970 به تصویب سازمان جهانی گردشگری رسید . انتخاب و تصویب این روز نقطه عطفی در گردشگری جهانی محسوب میشود .

 براساس این گزارش، هدف از گرامی داشت چنین روزی ، بالا بردن سطح آگاهي در مورد نقش گردشگری در جامعه جهانی و نشان دادن چگونگی گردشگری بر ارزشهای اجتماعی ، فرهنگي ، سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان است .

 جهانگردی چیست ؟
پدیده مسافرت را از محلی به محل دیگر و از کشوری به کشور دیگر ، بدون در نظر داشتن قصد مهاجرت ، اشتغال یا اقامت مستمر جهانگردی گویند .

 از دید سازمان ملل  جهانگرد یا گردشگر کسی است که کشوری غیر از کشور محل اقامت خود را مورد بازدید قرار دهد ، مشروط بر اینکه ، این بازدید به منظور احراز هیچگونه شغل و کسبی نباشد و حداقل ۲۴ ساعت و حداكثر سه ماه در کشور میزبان توقف نماید و مسافرت او مبنی بر یکی از علل زیر باشد :
تفریح ، استراحت ، گذراندن تعطیلات ، امور خانوادگی ، درمان و امور پزشکی ، ورزش ، امور مذهبی ، ماموریت یا شرکت در هم اندیشی ها .

گفتنی ست پنجم مهر ماه برابر با بیست و هفتم سپتامبر از طرف سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی گردشگری معرفی گردیده و اساسنامه این روز در تاریخ ۲۷ سپتامبر سال ۱۹۷۰ به تصویب سازمان جهانی گردشگری رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار