سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس خبر داد
با پیگیری های انجام شده و مکاتبه با معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، مبلغ یکصد میلیارد تومان برای مشوق صادرات مرکبات به دکتر نوبخت پیشنهاد شد که دستور داده شد اقدام لازم صورت گیرد تا برای توسعه صادرات این محصول راه‌گشا باشد.
کد خبر: ۵۰۴۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۳ 08 October 2017

به گزارش تابناک مازندران ، علی محمد شاعری در گفتگویی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال حدود پنج میلیون تن مرکبات در کشور تولید شود، اظهار کرد: باید از هم اکنون برای تنظیم بازار مرکبات چاره اندیشی شود.

بر اساس این گزارش، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ترویج مصرف تازه خوری مرکبات، خواستار برنامه ریزی مسوولان وزارت جهاد کشاورزی برای صادرات این محصول و توزیع گسترده آن در کشور از طریق شبکه های تعاون روستایی شد.
 
وی با اشاره به سرمای سال گذشته و خسارت سنگین به باغداران و ذخیره کنندگان مرکبات در شمال کشور، ادامه داد: انتظار می رود تسهیلات ارزان قیمت در اختیار ذخیره کنندگان مرکبات قرار گیرد تا امسال خرید و ذخیره سازی این محصول به خوبی انجام شود و باغداران نیز نگران فروش محصول خود نباشند.
 
احداث پایانه صادراتی محصولات کشاورزی را از راهکارهای توسعه صادرات بویژه مرکبات برشمرد و افزود: با پیگیری های انجام شده و مکاتبه با معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، مبلغ یکصد میلیارد تومان برای مشوق صادرات مرکبات به دکتر نوبخت پیشنهاد شد که دستور داده شد اقدام لازم صورت گیرد تا برای توسعه صادرات این محصول راه‌گشا باشد.
 
نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، استانداری مازندران و سازمان برنامه و بودجه مازندران باید برای جذب این مبلغ پیگیری و اقدامات جدی داشته باشند تا به موقع جذب و هزینه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار