شبکه مازندران و پخش ۱۳ هزار دقیقه برنامه سازی ویژه دهه اول محرم
خبر مازندران در دهه نخست محرم، با پخش ۲۸۵ دقیقه خبر تلویزیونی و ۱۸۰ دقیقه خبر رادیویی، ارتباط زنده با شبکه رادیویی فرهنگ و شبکه پیام، پوشش مراسم عزاداری شهر‌ها و روستا‌های استان و نیز بارگذاری اخبار و گزارش‌ها در سایت و کانال خبرگذاری مرکز مازندران، در این ایام پرکار بود.
کد خبر: ۵۰۴۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰ 08 October 2017

به گزارش تابناک مازندران ، صدا و سیمای مرکز مازندران بیش از ۱۳ هزار و ۷۰۰ دقیقه برنامه به مناسبت گرامیداشت قیام حسینی در دهه نخست محرم تولید و پخش کرده است.

بر اساس این گزارش، روابط عمومی صدا و سیمای مرکز مازندران اعلام کرد: این مرکز در حوزه‌های صدا، سیما و خبر همچون سال‌های گذشته با پخش ویژه برنامه‌های مناسبتی، مبادرت به پخش مراسم عزاداری و دسته روی مردم استان در مساجد، تکایا، مجالس روضه خوانی، سخنرانی و مداحی، مبادرت کرده است.


همچنین برنامه‌های مستند‌های عاشورایی، گزارش آداب و سنن ویژه محرم در مناطق مختلف استان، نغمه‌های عاشورایی، گزارش آئین تعزیه و بررسی آن با حضور کارشناسان، نمایش‌های محلی، کلام عاشورایی از بیان شخصیت‌های کشوری و استانی و مراجع معاصر، پیرغلامان حسینی وگفتگو با کارشناسان مذهبی، از دیگر برنامه‌های تولید وپخش شده در این ایام بوده است.


صدای مازندران، نیز با تولید و پخش بیش از ۴۵۰۰ دقیقه، سهم عمده‌ای در پاسداشت دهه اول محرم داشت.


در این شبکه رادیویی ویژه برنامه‌هایی چون: چراغ هدایت، ماه غربیان، سخنرانی مذهبی، بیرق عشق، طلوع سرخ، آئین محرم و نمایش رادیویی مسافران مهتاب به پوشش عزاداری‌ها و مراسم ویژه محرم به خصوص تاسوعا و عاشورای حسینی پخش شد.


سیمای استانی نیز با پخش ۸۷۵۰ دقیقه به ویژه برنامه هایی، چون بصیرت عاشورایی، شور و شین، خورشید برنیزه، میراث مرثیه، مستند‌های بومی، مرثیه عشق، پخش زنده همایش شیرخوارگان حسینی به پوشش مراسم عزاداری شهر‌ها و بخش و روستا‌های غرب و شرق استان پرداخت.


همچنین معاونت خبر مازندران در دهه نخست محرم، با پخش ۲۸۵ دقیقه خبر تلویزیونی و ۱۸۰ دقیقه خبر رادیویی، ارتباط زنده با شبکه رادیویی فرهنگ و شبکه پیام، پوشش مراسم عزاداری شهر‌ها و روستا‌های استان و نیز بارگذاری اخبار و گزارش‌ها در سایت و کانال خبرگذاری مرکز مازندران، توانست به موضوعات مهم محرم چون: هدف قیام امام حسین (ع)، نهضت عاشورا، هدف از عزاداری ها، پوشش عزاداری‌های شهرستان ها، روستا‌ها و بخش ها، امر به معروف و نهی از منکر در قیام امام حسین (ع)، نماز ظهرعاشورا، حضور مردم در عزاداری‌ها بپردازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار