راجح صابرعبود الموسوی در دیدار با استاندار مازندران در ساری از دعوت و استقبال استاندار مازندران تقدیر و تشكر نمود و گفت : توسعه روابط ایران و عراق بر روابط بین الملل تاثیر مستقیم دارد .
کد خبر: ۵۰۶۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱ 10 October 2017
به گزارش تابناک : وی مشتركات ایران و عراق و مرز های مشترك طولانی و موقعیت استراتژیك و دین و مذهب و وجود امامان در دو كشور را زمینه های مناسب برای توسعه روابط فرهنگی ، تجاری و اقتصادی ایران و عراق دانست و گفت : با هوش و تدبیر رهبر انقلاب اسلامی روابط ایران و عراق روزبروز مستحكم تر می شود .
وی خواستار كمك فرهنگی و آموزشی استان مازندران به عراق شد و گفت : مازندران در همه زمینه ها برای ما مهم است .
الموسوی ادامه داد : دهها شركت ایرانی در عراق طرحها و پروژه های زیادی را در حال اجرا هستند و برای اجرای طرحها كیفیت و صداقت اصل مهم است .
سفیر عراق افزود : مواضع جمهوری اسلامی را در زمینه مبارزه با تروریزم و داعش هرگز فراموش نمی كنیم .
وی به استقبال مردم مازندران برای حضور در مراسم اربعین حسینی اشاره كرد و گفت : زیارت اربعین یك مناسبت جهانی شده است اگر چه برای برداشتن ویزا تلاش كرده ایم ولی اگر ویزای اربعین برداشته شود، حداقل برای این مناسبت 10 میلیون زایر ایرانی وارد عراق می شود که برقراری امنیت، جابجایی واقامتشان ما را دچار مشکل می کند.
الموسوی بر توسعه روابط تجاری و اقتصادی مازندران و عراق تاكید كرد در این راستا خواهر خواندگی شهرهای دو كشور می تواند به معرفی ظرفیت ها كمك نماید و ظرفیت مازندران باید در عراق معرفی شود.
سفیر عراق افزود : ما انتظار داریم روابط دو جانبه توسعه یابد و تولیدات كشاورزی مازندران برای بازار عراق مهم است .
وی در پایان خواستار برگزاری جلسات فعالان اقتصادی عراق و مازندران شد و ابراز امیدواری نمود با همت استاندار مازندران و اتاق بازرگانی زمینه تقویت روابط تجاری و اقتصادی فراهم گردد.
.
تولیدات كشاورزی مازندران برای بازار عراق مهم است / ظرفیت های مازندران باید در عراق معرفی شود
تولیدات كشاورزی مازندران برای بازار عراق مهم است / ظرفیت های مازندران باید در عراق معرفی شود






منبع : مازندران آنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار