مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:
حسینی کاشانی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: به اموری که با شأن استان مغایر باشد مجوز نمی دهیم.
کد خبر: ۵۰۶۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۵ 11 October 2017
به گزارش تابناک قم، حسینی‌کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد قم در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اداره‌ای است که مجموعه‌های مختلفی را در زیرمجموعه خود دارد که می‌توان به اداره کل اوقاف و امور خیریه، کانون‌های مساجد، دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر و کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد.

وی انجمن‌های مختلف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را مورد اشاره قرار داد و افزود: این اداره کل شامل 4 معاونت قرآن و عترت، مطبوعات و تبلیغات، پشتیبانی و معاونت فرهنگی هنری است، همچنین در این اداره کل 74 نفر نیرو در حال فعالیت هستند که 12 نفر از آن‌ها دارای مدرک کارشناسی ارشد، 49 نفر لیسانس، 3 نفر فوق‌دیپلم و 4 نفر نیز دارای مدرک کمتر از دیپلم هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد قم با بیان اینکه در این اداره کل برنامه‌ها تعریف‌شده و اولویت‌ها کارشناسی و تعیین‌شده است، ابراز کرد: تلاش بر این است که نگاه به فرهنگ و فعالیت‌های هنری، قرآنی و مطبوعاتی در این اداره کل کاریکاتوری نباشد و سعی شده همه برنامه‌ها به‌صورت متوازن نوشته و اجرا شود.

حسینی کاشانی با تأکید بر تعامل اداره کل فرهنگ و ارشاد قم با سایر دستگاه‌های فرهنگی استان گفت: با توجه به شاکله و ظرفیت‌های خاص استان بنا بر این بوده که همه فعالیت‌ها هم سو و در راستای منویات مقام معظم رهبری و در راستای مطالبات علما، مراجع عظام تقلید و علما باشد و بر این اساس تلاشمان این است که با کمترین حاشیه و تنشی کارها را دنبال کنیم و به اموری که با شأن استان مغایر باشد مجوز نداده و نخواهیم داد.

وی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت، جشنواره شعائر استانی، کنگره ملی شعر کرامت، جشنواره ملی روز سینما، جشن روز خبرنگار و افتتاح سینما سیار در کهک از جمله برنامه‌های اصلی و بزرگ 9 ماهه فعالیت‌های مدیریت کنونی ارشاد قم هستند همچنین برگزاری دو انتخابات مطبوعات و انتخابات اتحادیه مؤسسات قرآنی از دیگر کارهای مهم این چندماهه اخیر بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد قم با اشاره به اینکه در این مدت در حوزه هنری 34 عنوان تولید نمایش داشتیم، افزود: در سال جاری 261 اجرای نمایش و همچنین 34 عنوان تولید نمایش داشته‌ایم.

حسینی کاشانی از برگزاری جشنواره خوشنویسی نسیم مهر در 6 ماهه دوم سال جاری خبر داد و اظهار داشت: تئاتر خوشید کاروان نیز به مدت 15 شب در تئاتر مرکزی شهر برگزار می‌شود همچنین برگزاری جشنواره ملی عکس زیارت جزء اهم برنامه‌های اداره کل ارشاد قم در حوزه هنری در 6 ماهه دوم است.

وی با بیان اینکه در 6 ماهه نخست امسال مجوز 43 فیلم از سوی اداره ارشاد قم به فیلم‌سازان داده‌شده است، تصریح کرد: از میان این 43 فیلم 25 فیلم مربوط به فیلم کوتاه است، همچنین سینماهای فعال قم 4 سینما است و 1105 صندلی فعال در سطح استان داریم که امیدواریم این تعداد به 2 هزار و 420 صندلی برسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد قم با بیان اینکه به دنبال افزایش شاخص‌های زیرساختی و نرم‌افزاری استان هستیم، افزود: در این راستا پروژه 2 هزار متری مجموعه فرهنگی هنری پردیسان قم در دهه فجر افتتاح خواهد شد، همچنین بحث تکمیل کتابخانه مرکزی شهر نیز به جد در حال پیگیری است.

حسینی کاشانی بیان کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده برای تالار مرکزی شهر یک میلیارد تومان اعتبارات در نظر گرفته‌شده تا هر چه زودتر این تالار تجهیز و مورد استفاده قرار گیرد، همچنین بنا بر این است که از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نقایص برطرف شود و بعد از آن اگر در بازه زمانی 6 ماهه الی یک‌ساله به فکر این خواهیم بود که چه تصمیمی برای واگذاری آن به بخش خصوصی بگیریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار