رئیس دانشگاه مازندران از راه اندازی دومین دپارتمان زبان فارسی توسط این دانشگاه در دانشگاه آتیرائو کشور قزاقستان خبر داد.
کد خبر: ۵۰۷۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰ 11 October 2017

به گزارش تابناک : سیدخلاق میرنیا با اشاره به اجلاس دانشگاههای حاشیه خزر در کشور قزاقزستان اظهار کرد: اتحادیه دانشگاههای حاشیه خزر سالانه جلساتی را در هر یک از اطراف خزر برگزار می کند که امسال این اجلاس در شهر آتیرائو کشور قزاقزستان برگزار خواهد شد.

 وی با بیان اینکه تمام دانشگاههای حوزه خزر از استانهای گیلان، مازندران، گلستان و موسسات تحقیقاتی و پژوهشی در این اجلاس شرکت می کنند،گفت: این اجلاس از روز چهارشنبه در شهر آتیرائو آغاز و تا عصر جمعه ادامه دارد.

رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه در این اجلاس مسائل فرهنگی، آموزشی و تحقیقاتی مورد بحث قرار می گیرد ،اظهار کرد: از آنجا که کشورهای حوزه دریای خزر فرهنگ، زبان ،گفتمان و منافع مشترک دارند ، این اجلاس می تواند برای فهم عمومی ساکنان حاشیه خزر بسیار مفید باشد و این اجلاس در واقع نوعی همکاری علمی دانشگاهی است.

میرنیا اضافه کرد: یکی از مهم ترین دستاوردی که این اجلاس می تواند برای دانشگاه مازندران داشته باشد راه اندازی دپارتمان زبان فارسی در دانشگاه آتیرائو کشور قزاقستان است که با راه اندازی آن استادی از دانشگاه مازندران برای تدریس به این کشور به آموزش ادبیات فارسی می پردازد.

وی همچنین از انعقاد قرارداد برای طرح تحقیقاتی مشترک در دو رشته  باستان شناسی و تاریخی خبر داد .

رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه نخستین دپارتمان زبان فارسی در شهر گوانگجو کشور چین راه اندازی شد،گفت: در حال حاضر استادی از دانشگاه مازندران در این دانشگاه با تعداد ۱۰۰ دانشجو در حال تدریس است.

میرنیا با بیان اینکه یکی از اهداف ما بین المللی کردن دانشگاه مازندران است ،گفت: تا از این طریق بتوانیم دانشجوی خارجی جذب کنیم و این دانشجویان ضمن آشنایی با فرهنگ کشور ما به عنوان سفیران فرهنگی ،فرهنگ کشور ما را به کشورهای دیگر معرفی کنند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر تعداد ۶۰ دانشجو خارجی در دانشگاه مازندران در دو مقطع ارشد و دکتری در حال تحصیل هستند،ادامه داد: به دلیل ضعف ساختاری نتوانستیم تا کنون دانشجویان بیشتری را از کشورهای دیگر جذب کنیم اما در تلاشیم در سالهای آتی این تعداد را افزایش دهیم.

میرنیا در پایان گفت: در حال حاضر دانشجویان خارجی ما بیشتر از کشورهای عراق،یمن،سوریه و تاجیکستان هستند.






منبع : افشاگری 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار