‌از بعدازظهر امروز با نفوذ جریان‌های خنک شمالی، ضمن کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما در سواحل خزر، در استان‌های گیلان و مازندران بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد که با آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی‌شدن مسیل‌ها همراه است.
کد خبر: ۵۰۷۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱ 12 October 2017
به گزارش تابناک : براساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی، با نفوذ جریان های شمالی در نوار شمالی کشور و بر روی دریای خزر، در سه روز آینده ضمن کاهش دما در نوار شمالی کشور، در سواحل دریای خزر، ارتفاعات شمالی البرز مرکزی در استان های زنجان، قزوین، البرز، شرق تهران و سمنان و مناطق شمالی شمال غرب کشور افزایش ابر، بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود؛ این وضعیت روز پنج شنبه در استان خراسان شمالی نیز دور از انتظار نیست؛ دریای خزر نیز در این مدت مواج خواهد بود.

شدت بارش ها از بعدازظهر روز چهارشنبه و طی روز پنج شنبه در نیمه غربی استان مازندران و استان گیلان خواهد بود و سایر مناطق کشور در سه روز آینده جوی پایدار خواهد داشت.

در روز چهارشنبه بخش های مرکزی خلیج فارس و در روزهای پنجشنبه و جمعه به سبب افزایش وزش باد سایر مناطق خلیج فارس نیز مواج خواهد شد.

از بعدازظهر روز چهارشنبه و طی روز پنج شنبه با نفوذ جریان های خنک شمالی ضمن کاهش 4 تا 8 درجه دما در سواحل دریای خزر، استان های گیلان و مازندران (به خصوص غرب مازندران) به دلیل بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید منجر به آبگرفتگی معابر شهری و با احتمال سیلابی شدن مسیل ها خواهد شد.

در دور روز آینده در سمت شمال گردنه های کوهستانی البرز در استان های گیلان، مازندران، اردبیل و گلستان به دلیل مه آلودگی انتظار کندی عبور و مرور وجود دارد.

دریای خزر طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مواج پیش بینی می شود و لازم است شناورهای ماهیگیری و صیادی احتیاط لازم را به کار گیرند.

آسمان تهران فردا نیمه ابری و وزش باد بتدریج کاهش ابر پیش بینی می شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 27 و 15 درجه خواهد بود.

اهواز فردا با بیشینه دمای 37 درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای منفی یک درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (اول مهرماه) تا 14 مهرماه سال جاری 5.8 میلی متر ثبت شد. بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 2 میلی متر بود .

کاربران همچنین می توانند خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.





منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار