رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران گفت: سیاست منع صادرات کیوی از سوی وزارت جهاد کشاورزی به تولیدات مازندران آسیب رساند.
کد خبر: ۵۰۷۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳ 12 October 2017

به گزارش تابناک : عبدالله مهاجر در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استانداری مازندران با بیان اینکه در حوزه قیمت تمام شده مرکبات استان نتوانستیم ورود پیدا کنیم، اظهار کرد: باید مشخص شود که مشوق صادراتی لازم است یا خیر تا نامه‌نگاری‌ها مانند سال گذشته بی‌نتیجه نشود.

وی با تایید بر اینکه بخشی از وظایف اجرایی صادرات مرکبات مازندران بر عهده جهاد کشاورزی است، افزود: سازمان توسعه تجارت متولی اصلی صادرات کشور است که بخشی از وظیفه صادرات مرکبات معطوف جهاد کشاورزی می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران خواستار پیگیری پرداخت مشوق‌های صادراتی مرکبات از ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شد و تاکید کرد: سال گذشته در بحران سرما و بروز خسارت، سازمان جهاد کشاورزی و تعاون روستایی کمک‌های فراوانی کردند اما برطرف شدن همه مشکلات از سوی دو سازمان، طبیعی است که انجام شدنی نیست.

مهاجر با بیان اینکه اگر مشوق‌های صادراتی برای مرکبات استان اعمال شود، هم‌افزایی صادرکنندگان با جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌ها صورت می‌گیرد، گفت: نبود مشوق برای صادرات امکان صادرات مرکبات استان را به کمترین میزان می‌رساند.

وی در پایان با انتقاد از سیاست وزارت جهاد کشاورزی در ممنوعیت صادرات کیوی مازندران در مرداد ماه امسال، بیان کرد: این روند موجب آسیب رساندن به کیفیت کیوی مازندران شده است که نسبت به این روند رضایت وجود ندارد.

 




منبع : بلاغ 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار