مدیرکل بهزیستی مازندران از آغاز طرح ارائه یک وعده غذای گرم در مهدهای استان خبرداد و گفت: 1500 روستامهد مازندران از یک وعده غذای گرم برخوردار می شوند.
کد خبر: ۵۰۷۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹ 12 October 2017
به گزارش تابناک : سعید آرام در مراسم افتتاحیه طرح یک وعده غذای گرم روستا مهدهای مازندران به مناسبت هفته کودک که به صورت نمادین در روستای مهد شدکا بخش مرکزی ساری برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین بخش زندگی هر فردی دوره کودکی است و هر برنامه توسعه‌ای باید برای کودکان و فرزندان برنامه‌ریزی شود. 
وی با بیان اینکه عدم حضور مسئولان در این جلسه نشان از توجه نکردن به این گروه است و از همه مسئولان غایب در این طرح بزرگ و اساسی گله دارم، تصریح کرد: تمامی مسئولان باید در برنامه‌ریزی‌ و سیاست‌گذاری‌های خود کودک را در دستور کار قرار دهند. 
مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه سال‌های اولیه زندگی همه کودکان ساختار شکل‌گیری شخصیت آنها برای آینده است، خاطرنشان کرد: آینده جامعه با برنامه‌ریزی برای کودکان صورت می‌گیرد. 
آرام با بیان اینکه کودکان تنها گروهی هستند که دولت در ارتباط با پرورش آنها برنامه‌ریزی می‌کند، اظهار کرد: سازمان بهزیستی به دنبال گسترش فضای پرورش و فرهنگی به ویژه برای افراد زیر 6 سال است. 
وی با بیان اینکه در کشور سازمان بهزیستی نماینده دولت است و فراهم کردن محیط زندگی سالم برای هدایت استعدادهای کودکان از الزام‌های هر جامعه‌ای محسوب می‌شود، گفت: برای اینکه بتوان این امکانات برای همه در دسترس باشد و روستائیان نیز از آن محروم نشوند بحث روستامهدها در دستور کار قرار گرفت. 
مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه مازندران جز استان‌هایی است که بیشترین روستامهد را در کشور دارد و گستردگی خدمات برای روستائیان افزایش داد، اظهار کرد: 402 روستامهد در مازندران فعالیت می‌کنند که بیش از 10 هزار کودک زیر 6 سال در این اماکن آموزش می‌بینند و خدمات دریافت می کنند. 
آرام با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که در این زمینه مورد توجه سازمان بهزیستی قرار دارد بحث سلامت و امنیت غذایی کودکان است، خاطرنشان کرد: برنامه غذایی خاصی برای کودکان روستایی و حاشیه مهدها برنامه ریزی شد و تمامی این کودکان در مازندران از این طرح برخوردار شدند. 
وی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید به توزیع عادلانه امکانات اجتماعی توجه فراوانی شده است، افزود: در سال 92 برای طرح یک وعده غذای گرم 200 میلیون تومان بودجه اختصاص دادند که اعتبار امسال برای این طرح به 2.5 میلیارد تومان رسید. 
مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: در سال 95 حدود 5 هزار نفر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 250 میلیون تومان مشمول این طرح شدند اما امسال تمامی 10 هزار و 500 کودک شامل این طرح می شود و اعتبار آن به 2 میلیارد و 400 میلیون تومان افزایش یافت. 
آرام افزود: در مهدهای کودک در سال گذشته طرح غربالگری اوتیسم انجام گرفت و از مهرماه امسال طرح غربالگری بینایی آغاز می شود و 80 درصد کودکان 3 تا 6 سال مازندرانی زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند. 
وی با اشاره به اینکه طرح غربالگری اضطراب در دو شهر ساری و بابل برای بیش از 2 هزار کودک صورت گرفت، گفت: برای نوزادان طرح غربالگری شنوائی نیز صورت می گیرد.






منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار