پوست انسان بطور طبیعی با باکتریها آلوده شده است و بطور عمده دو نوع موجودات ذره بینی( فلور) موقت و دائم در روی پوست وجود دارد که فلور موقت معمولا فلور روده ای می باشدکه لایه های سطحی پوست را می پوشاند.
کد خبر: ۵۰۹۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶ 15 October 2017
به گزارش تابناک مازندران ، استفاده درست و بجای شستشوی دست وتفسیر نگرش و تحکیم این فرهنگ می تواند رویکرد مناسبی جهت پیشگیری از بیماریها باشد که گسترش این شعار و عمل در محیط های آموزشی از مهد کودک تا دانشگاه ، باعث تحول موثر و مقرون به صرفه در نهادینه کردن این فرهنگ درست می باشد.
بهترین و مقرون به صرفه ترین گام بهداشتی در پیشگیری از بیماری ها
 
براساس این گزارش، خانم دکتر معصومه بیانی متخصص عفونی و این مرکز از شستن دستها با صابون به عنوان موثرترین ،مقرون به صرفه ترین اقدام  بهداشتی خبر داد.

دکتر معصومه بیانی با اشاره به گرامیداشت روز جهانی شست وشوی دست در 80 کشور جهان در 15 اکتبر  23 مهر گفت: شستن دستها زندگی بخش است ،شعار روز جهانی این روز می باشد.

وی با ذکر این نکته که در جهان بیماری هایی از قبیل اسهال و آنفولانزا باعث مرگ بیشتر از 3 میلیون نفر در سال می شود، ادامه داد: می توان با شیوه های ساده بهداشتی مانند شست و شوی دست با صابون از وقوع اینگونه مرگ و میرها جلوگیری کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: شستن دستها با صابون به عنوان موثرترین ،مقرون به صرفه ترین اقدام  بهداشتی است.
این متخصص اضافه کرد: شستن دستها باعث کاهش بیماریهای اسهالی تا 40 درصد، کاهش بیماریهای تنفسی تا 25 درصد می شود و برای پیشگیری از بیماری آنفولانزا نیز جز روش موثر محسوب می گردد.

مسئول کنترل عفونت دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد : در صورت رویت آلودگی ، قبل از خوردن غذا ، بعد از استفاده از سرویس بهداشتی،  شستن دستها باید انجام شود.

متخصص عفونی بیمارستان روحانی گفت: پوست انسان بطور طبیعی با باکتریها آلوده شده است و بطور عمده دو نوع موجودات ذره بینی( فلور) موقت و دائم در روی پوست وجود دارد که فلور موقت معمولا فلور روده ای می باشدکه لایه های سطحی پوست را می پوشاند.

وی ادامه داد: موجودات ذره بینی( فلور) موقت توانایی بیماریزایی بالایی را دارا می باشند و در صورت تماس مستقیم افراد در هنگام دست دادن ، لمس سطوح محیطی همانند گوشی تلفن، دکمه آسانسور، دستگیره اتاق باعث آلودگی با این میکروبها می شود.

دکتر بیانی اضافه کرد: فلور دائم در لایه های عمقی تر پوست اتصال داشته و توانایی کمتری در ایجاد عفونت دارد و براحتی از راه شستن دست از بین می رود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: در منازل صابونهای جامد و مایع دو نوع روش معمول جهت شستن دست می باشند که صابون جامد باید در  محیط خشک نگهداری شود ، چون رطوبت باعث جذب میکروب و آلودگی صابون می شود.

وی ادامه داد: ظرف مایع ظرفشویی باید بطور مرتب تمیز شود و به ظرف مایع نیمه خالی نباید مایع جدید اضافه شود بلکه قبل از آن ظرف باید کاملا شسته شود.

متخصص عفونی بیمارستان روحانی با اشاره به این که پدر و مادرها شست و شوی دست فرزاندتان را جدی بگیرند گفت: استفاده درست و بجای شستشوی دست وتفسیر نگرش و تحکیم این فرهنگ می تواند رویکرد مناسبی جهت پیشگیری از بیماریها باشد که گسترش این شعار و عمل در محیط های آموزشی از مهد کودک تا دانشگاه ، باعث تحول موثر و مقرون به صرفه در نهادینه کردن این فرهنگ درست می باشد.
 
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار