رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران
در حال حاضر در مازندران به تولید بسیاری از کالاها نمی‌توانیم ورود پیدا کنیم چه برسد اینکه بتوانیم در بخش صادرات موفق عمل کنیم.
کد خبر: ۵۱۰۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴ 18 October 2017
به گزارش تابناک مازندران ، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران با بیان اینکه استاندارد و فناوری باید در کنار تولید باشد، گفت: اقتصاد مقاومتی هم به‌طور جدی به بحث استاندارد تأکید دارد.
 
براساس این گزارش، امروزه یکی از دغدغه‌های جدی ما در اتاق بازرگانی توجه به مقوله استاندارد برای سرمایه‌گذاری‌های بهتر است.
 
 عبدالله مهاجر در همایش روز جهانی استاندارد که در سالن جمعیت هلال‌احمر ساری برگزار شد، اظهارکرد: در تعریف استاندارد می‌توان گفت استاندارد تنها برای مصرف‌کنندگان جامعه تعیین نشده اصل موضوع در تولید است و هر چه در جامعه با تولید، مصرف و ساخت و ساز ارتباط دارد استاندارد برایش مهم است.
 
وی با بیان اینکه استاندارد و فناوری باید در کنار تولید باشد، اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی هم به‌طور جدی به بحث استاندارد تأکید دارد.
 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران با اعلام اینکه 380 هزار دلار از استان صادرات داشتیم که می‌توانست این رقم بیشتر از اینها باشد، تصریح کرد: باید بپذیریم که در بخش استاندارد مشکلاتی داشتیم.
 
مهاجر بیان کرد: اگر دنیا امروزه به جایگاه بالایی رسیده حتماً دلیل آن توجه و کنار هم قرار دان استاندارد و تولید است.
 
وی با اشاره به اینکه ‌ضعف‌هایی که در حوزه‌های مختلف دیده می‌شود باید بررسی شود تا به جایگاه بالایی برسیم، افزود: استان مازندران با ظرفیت بالایی که در بخش‌های مختلف دارد حتما می‌تواند پیشرفت کند.
 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران با بیان اینکه امروزه یکی از دغدغه‌های جدی ما در اتاق بازرگانی توجه به مقوله استاندارد برای سرمایه‌گذاری‌های بهتر است، گفت: اتاق بازرگانی با تمام ظرفیت در خدمت اداره استاندارد است که حتماً باید در کنار هم کارشناسانه مشکلات مربوط به دولت، مجلس و سایر مشکلات را رفع کنند.
 
این مسوول با تأکید بر اینکه در بحث استاندارد باید به جایگاهی که سایر کشورها توسط آن رسیدند برسیم و نقایص خود را رفع کنیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مازندران به تولید بسیاری از کالاها نمی‌توانیم ورود پیدا کنیم چه برسد اینکه بتوانیم در بخش صادرات موفق عمل کنیم.
 
مهاجر در پایان گفت: برندهای مختلف مازندران گلایه‌های بسیاری در حاشیه تولید محصولات خود دارند ولی متاسفانه اتاق بازرگانی تنها می‌تواند نقش مشاور را ایفا کند تا دولت به حل آن اقدام کند در حالی‌که قبل از وقوع باید به حل مشکلات پرداخت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار