معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران خبر داد:
در حال حاضر طرح امین در 235 مدرسه در سراسر استان در حال اجرا است یعنی 235 روحانی در همین تعداد مدرسه مستقر و مشغول کار هستند.
کد خبر: ۵۱۱۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۴ 19 October 2017
 به گزارش تابناک مازندران ،محمد شعبانی در گفتگویی اظهار داشت: آموزش و پرورش مازندران با توجه به اینکه تعامل خوبی با حوزه علمیه استان و نهاد نمایندگی ولی فقیه و سایر دستگاه های فرهنگی عضو ستاد چون اداره اوقاف، سازمان تبلیغات داشته است در شرایط عالی قرار دارد.  
 
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران از اجرای طرح امین و روشنا به عنوان دو طرح مهم تربیت دینی در مدارس مازندران خبر داد.
 
«محمد شعبانی» با توجه به اهمیت تربیت دینی دانش آموزان گفت: نشست اعضای قطب یک  ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش به دلیل جمعیت بالای دانش آموزی این قطب مهم ترین قطب کشور محسوب می شود. در همین راستا در جلسه ای که در مرکز مازندران برگزار شد مهم ترین مسائل مربوط به حوزه علمیه و آموزش و پرورش، نحوه همکاری، اعزام مبلغین و مبلغات و روحانیونی که در مدارس مستقر هستند و فعالیت فرهنگی و تبلیغی خود را انجام می دهند و تمام طرحهای این بخش، در این جلسه بررسی شد.
 
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران درباره فعالیت های تربیتی و دینی در مدارس مازندران اظهار داشت: طرح امین یکی از طرح های مرتبط با این ستاد بود که در مدارس استان اجرا شد و با همکاری این عزیزان بسیاری از طرح ها و برنامه های پرورشی و فرهنگی ما به خوبی اجرا می شود. در حال حاضر  طرح امین در 235 مدرسه در سراسر استان در حال اجرا است یعنی 235 روحانی در همین تعداد مدرسه مستقر و مشغول کار هستند.
 
وی با اشاره به اجرای طرح روشنا در مدارس استعداد درخشان مازندران تصریح کرد: طرح روشنا برنامه ای برای مدارس سمپاد است که روحانیون در ساعات مشخصی در مدارس تیزهوشان مستقر می شوند و به زمینه های مختلف از مباحث معرفتی، احکام و حل مسائل شرعی، فرقه ها و انواع آسیب های اجتماعی می پردازند. هم در طرح امین و هم روشنا، در مدارس پسران مبلغان مرد و در مدارس دخترانه مبلغان زن مستقر می شوند. در 30 مدرسه استعداد درخشان استان مازندران طرح روشنا به صورت کامل اجرا می شود که از موفق ترین طرح های دینی استان است.
 
تعامل آموزش و پرورش مازندران و حوزه علمیه
 
شعبانی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به پراکندگی فعالیت های تبلیغی که در سطح کشور در حوزه فعالیت های تربیت دینی وجود داشت و همچنین با توجه به الزام سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مبنای تربیتی و دینی داشت ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در سال 89 تأسیس شد. وزیر آموزش و پرورش هم فردی را به عنوان مشاور و رییس ستاد منصوب کرد که در حال حاضر آقای ملکی هستند و هدف کلی ستاد انسجام بخشی به مجموعه این فعالیت ها بود که تا این لحظه موفق بودیم.  
 
وی با اشاره به همکاری مناسب این نهاد با حوزه علمیه در راستای افزایش آگاهی بخشی دینی به دانش آموزان یادآور شد: آموزش و پرورش مازندران با توجه به اینکه تعامل خوبی با حوزه علمیه استان و نهاد نمایندگی ولی فقیه و سایر دستگاه های فرهنگی عضو ستاد چون اداره اوقاف، سازمان تبلیغات داشته است در شرایط عالی قرار دارد.    

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار