علیرضا یونسی رستمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در جلسه هماهنگی برای برگزاری روز ملی مازندران با اشاره به این كه فرهنگ، آداب، سنن و رسوم و ادبیات و هنر مازندارن در میان نسل های نو مظلوم مانده است، یاد آور شد: متاسفانه به اندازه ای كه ضرورت داشت به معرفی فرهنگ اصیل مازندران در میان مردم پرداخته نشد.
کد خبر: ۵۱۱۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷ 19 October 2017
به گزارش تابناک : یونسی با تاكید بر این كه فرهنگ بزرگ این سامان كه پناهگاه آل الله بود باید بدرستی شناسانده شود، افزود: برنامه روز مازندران، رنگ شیعی، ولایی و بومی و ملی مازندرانی باید داشته باشد و روح این هویت های فرهنگی باید در جامعه دمیده شود.
معاون استاندار با اشاره به این كه روز ملی مازندران باید به روز وحدت مازندران بدل شود، گفت: برنامه های روز مازندران باید به گونه ای باشد كه موجب تقویت فرهنگ دینی و بومی، اقتصاد و وحدت درونی مردم این سامان باشد. 
وی محور برنامه های امسال را برگزاری طرح صالحان در روستای صالحان نوشهر عنوان كرد و خاطر نشان ساخت: در كنار این برنامه محوری، باید برنامه های فراگیر فرهنگی و آیینی به مناسبت این روز در سراسر استان به اجرا درآید.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران بر لزوم تقویت سرور و نشاط فاخر اجتماعی تاكید كرد و اظهار داشت: در این راستا اجرای طرح هفته فرهنگی در 9 شهرستان استان و با برنامه های متنوع فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و .... پس از ماه محرم و صفر به مرحله اجرا در خواهد آمد.
گفتنی است، 14 آبان ماه، روز ملی مازندران نامگذاری شده است كه به این مناسبت بمدت یك هفته برنامه های مختلف در سراسر استان به اجرا در خواهد آمد.
در آغاز این جلسه قاسمی طوسی، مدیر كل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و شادمان، فرماندار نوشهر به ارایه گزارش پرداختند.





منبع : مازندران آنلاین 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار