رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران
بنده هیچ دانشکده هنری را در سطح کشور نمی‌شناسم که فاقد گالری نمایش باشد. این گالری‌ها محاسن زیادی دارد. من فقط به یک مورد اشاره می‌کنم و آن ماندگار شدن آثار برجسته اساتید و دانشجویان هنر است.
کد خبر: ۵۱۲۳۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵ 22 October 2017
به گزارش تابناک مازندران ، دکتر سیدرسول موسوی حاجی رییس دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران در آیین افتتاح گالری نمایش این دانشکده، با بیان این مطلب که دانشکده هنر و معماری به واسطه نقش دروسی که در این دانشکده تدریس می‌شود، فرق اساسی با دیگر دانشکده‌های دانشگاه دارد، گفت: حدود70 درصد دروس دانشکده هنر و معماری بصورت کارگاهی است که این مهم نیازمند وجود کارگاه‌های تخصصی است که آن هم تجهیزاتی می‌خواهد و این تجهیزات نیز بدون وجود و تأمین مواد اولیه کارآیی خاصی ندارند.
 
براساس این گزارش، وی در ادامه با اشاره به اینکه حاصل فعالیت دانشجویان در طول یک ترم در قالب یک ژوژمان در پایان ترم ارایه می‌شود و بایستی حتماً به نمایش درآید، افزود: این به نمایش درآمدن کار دانشجویان یک کار فانتزی نیست، جنبه‌ی هنری صرف ندارد. بلکه جنبه آموزشی محض دارد. برای اینکه اگر دانشجویان ترم بالا آثار خود را در گالری نمایش عرضه کنند، دانشجویان ترم پایین برای‌شان این طور تلقی خواهد شد اگر کار خود را به طور شاخص انجام دهند، قطعاً در این گالری به نمایش در می‌آید.
 
رییس دانشکده هنر و معماری خاطرنشان کرد: بنده هیچ دانشکده هنری را در سطح کشور نمی‌شناسم که فاقد گالری نمایش باشد. این گالری‌ها محاسن زیادی دارد. من فقط به یک مورد اشاره می‌کنم و آن ماندگار شدن آثار برجسته اساتید و دانشجویان هنر است. من زمانی که مسئولیت دانشکده را پذیرفتم، بسیار تلاش کردم تا مسئولان را توجیه کنم که وجود گالری نمایش برای دانشکده یک ضرورت تام است که متاسفانه تلاش ما بی‌نتیجه ماند و همه فکر می‌کردند ما دنبال کار فانتزی هستیم.
 
دکتر موسوی حاجی در ادامه ضمن تشکر از حمایت‌های ریاست دانشگاه اشاره کرد: دکتر میرنیا در همان اوایل حضور خود بازدیدی از دانشکده داشتند و قبل از اینکه بنده اشاراتی به این نکته داشته باشم، خود ایشان این نقص موجود در دانشکده را بر بنده متذکر شدند و من خوشحال بودم که دیگر نیازی به توجیه نیست و خود ایشان مجددانه پیگیر به نتیجه رسیدن گالری نمایش بودند و بحمدالله امروز این کار به ثمر رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار