عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل
این بیمار تحت عمل جراحي قرار گرفت و توده بزرگ رحمی به اندازه 25*30 سانتی متر که بیش از 4 کیلوگرم وزن داشت ، برداشته شد
کد خبر: ۵۱۲۳۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰ 22 October 2017
به گزارش تابناک مازندران ،  میوم های رحم شایعترین تومورهای خوش خیم رحم هستند و معمولا در طی معاینه و یا سونوگرافی تشخیص داده می شوند.
 
خارج کردن توده 25*30 سانتی متری 
 
 بر اساس این گزارش، خانم دکتر شهلا یزدانی متخصص زنان و زایمان بیمارستان روحانی و مدیرگروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل از خارج کردن توده 4 کیلوگرمی از شکم خانم 42 ساله آملی در این بیمارستان خبر داد.
 
دکتر یزدانی گفت: بيمار خانم 42 ساله اهل آمل بدليل احساس توده و درد شکم مراجعه کرد و پس از بررسی و انجام آزمايشات توده 30 سانتي متری رحمی گزارش گرديد که کاندید جراحی در مرکز روحانی شد.
 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل اضافه کرد:  میوم های رحم شایعترین تومورهای خوش خیم رحم هستند و معمولا در طی معاینه و یا سونوگرافی تشخیص داده می شوند.
 
وی گفت: این تومورها ممکن است باعث خونریزی غیرطبیعی و یا درد و احساس فشار در لگن شوند که علت این میومها نامشخص است ولی در زنان چاق شایعتر است و در بعضی موارد منشا خانوادگی دارد.
 
مدیرگروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل اضافه کرد: این تومورها ممکن است منفرد یا متعدد و به اندازه کوچک یا خیلی بزرگ باشند که اندازه بزرگ این توده ها باعث درد لگن علایم ادراری مانند تکرر ادرار و اثر فشاری روی مجرای ادراری می گردد.
 
دکتر یزدانی بیان داشت: در سایز خیلی بزرگ این تومورها جراحی مشکل تر است  و ممکن است منجر به عوارض جدی ویا خونریزی شدید در طی جراحی گردد و لذا به خانمهای عزیز توصیه میشود در صورت علایمی چون درد لگن و احساس توده در شکم سریعتر به پزشک مراجعه که با تشخیص زودتر و اقدام مناسب درمانی از عوارض جدی جلوگیری شود.
 
وی گفت: این بیمار تحت عمل جراحي قرار گرفت و  توده بزرگ رحمی به اندازه  25*30 سانتی متر که بیش از 4 کیلوگرم وزن داشت ، برداشته شد و با توجه به اقدامات مناسب قبل و حین عمل ،حال عمومی بیمار مناسب است.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار