رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: این سازمان ۱۲ هزار میلیارد تومان طلب مالیاتی از بابت کارتهای بازرگانی یک بار مصرف دارد.
کد خبر: ۵۱۲۴۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳ 22 October 2017
به گزارش تابناک : سید کامل تقوی نژاد افزود: این مالیات مربوط به کسانی است که در سال های گذشته از کارت بازرگانی یکبار مصرف استفاده و مالیات پرداخت نکرده‌اند.

وی ادامه داد: باید اطلاعات جامعی در ارتباط با فرار مالیاتی داشته باشیم، البته با توجه به اختیارات قانونی باشد.

تقوی نژاد گفت: آنانی که به عنوان فراریان مالیاتی از آنها نام می بریم که فروشان در بحث مالیات بر ارزش افزوده قاچاقچیان و بهره مندان از اقتصاد سیاه، آنانی که در هنگام خرید و فروش فاکتور ارائه نمی‌دهند یا فاکتور نمی‌گیرند، از آن جمله اند.

او افزود: بسیارند کسانی که اقدام به پولشویی می‌کنند و در حین معامله مبالغ دریافتی را به حساب‌های نزدیکان خود واریز می‌کنند و یا از حساب‌های اجاره‌ای استفاده می‌کنند.

تقوی نژاد ادامه داد: آنانی که از حساب های اجاره ای استفاده می کنند باید بدانند سازمان امور مالیاتی اول سراغ اجاره دهندگان حساب های بانکی می رود و بعد با موجران برخورد خواهد کرد. در مورد استفاده از کارت بازرگانی اجاره ای هم داشته‌ایم، کسانی که اقدام به وارد کردن 700 دستگاه خودرو کرده‌اند.

او گفت: عده‌ای در کشور به دنبال مشوش کردن اقتصاد هستند و پس از بررسی و رسیدگی‌های مختلف عده ای فشار آوردند که دیگر باید دست از رسیدگی بردارید، به این خاطر ما سعی کردیم در هر کجا که ورود می کنیم عادلانه و منصفانه ورود کنیم.

او تصریح کرد: مالیات حق الناس و عدالت است و ما نمی خواهیم از راه بی عدالتی به عدالت برسیم.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با ممانعت و نام نبردن نام فراریان مالیاتی گفت: مبارزه با فرار مالیاتی برای اجرای عدالت است. ما سال قبل از یک میلیون و هفتصد هزار واحد صنفی حدود 880 میلیارد تومان مالیات دریافت کرده ایم. تعداد کسانی که موانع ایجاد می کنند اندک هستند.





منبع : صدا و سیما 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار