مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: با وجود کاهش فوتی های ناشی از تصادفات رانندگی؛ میزان مصدومان این حوادث افزایش یافته است.
کد خبر: ۵۱۲۶۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳ 22 October 2017
به گزارش تابناک : علی عباسی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در 6 ماه نخست امسال 335 نفر شامل 250 مرد و زن بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند، اظهار کرد: این میزان به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد کاهش داشته است. 
وی تصریح کرد: در تمامی محورها به جز محور برون شهری این آمار کاهش یافت و در جاده های برون شهری با 236 مورد با افزایش یک درصدی و محور درون شهری با 81 نفر، کاهش 16 درصدی و راه روستایی با 18 نفر با کاهش 18 درصدی فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید. 
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خاطرنشان کرد: بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان های ساری - میاندرود با 56، بابل با 43 و آمل با 38 مورد بیشترین و شهرستان رامسر با 6 مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی گزارش شده است. 
عباسی با بیان اینکه عابران بیشترین سهم در قربانی تصادف رانندگی را دارند، افزود: در زمان وقوع تصادف 93 نفر از عابران پیاده، 81 سر نشین، 78 موتور سوار، 77 راننده و 6 مورد دوچرخه سوار فوتی به ثبت رسید. 
وی از افزایش یک درصدی مصدومان در تصادف‌های رانندگی خبر داد و افزود: آمار مصدومانی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شود در این سازمان ثبت شده و در این راستا در 6 ماه امسال، 8 هزار و 600 مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش داشت. 
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران یادآور شد: دستگاه های اجرایی مازندران می توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته ها و مصدومان در حوادث رانندگی موثر باشند.





منبع : ایسنا 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار