وزیر امور خارجه انگلیس با بیان اینکه لندن برای حفظ توافق هسته‌ای تلاش خواهد کرد از رئیس جمهور آمریکا خواست به توافق با ایران پایبند بماند.
کد خبر: ۵۱۳۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸ 23 October 2017
به گزارش تابناک : وزیر امور خارجه انگلیس در سخنرانی در اندیشکده چتم هاوس از رویکرد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در قبال کره شمالی حمایت کرد اما از وی خواست تا به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 پایبند باشد.

جانسون تاکید کرد که فرایند توافق با ایران یک تصویر دیپلماتیک ارائه داد که می‌تواند به راه حل بیانجامد .

وی در ادامه باادعای اینکه ایران تنها چند ماه تا دستیابی به سلاح هسته‌ای فاصله داشت گفت: توافق با ایران بسیار ضروری بود توافقی که از ایجاد یک رقابت تسلیحاتی دریکی از پرآشوب‌ترین منطقه‌های جهان جلوگیری کرد. کابوسی را تصور کنید که این توافق حاصل نشده بود.

وزیر امور خارجه انگلیس همچنین گفت: رئیس جمهور ترامپ  توافق هسته‌ای را کنار نگذاشته است و با عزم و شجاعت می‌توان برنامه جامع اقدام مشترک ( برجام ) را حفظ کرد.
وی در ادامه مدعی شد که حمایت ایران از حزب‌الله و ارسال سلاح به حوثی‌ها در یمن و دخالت درسوریه موجب نگرانی است اما این بدین معنی نیست که  باید ایران را کنار گذاشت ما نباید از تعامل با ایران سرباز بزنیم یا به مردم این کشور بی احترامی کنیم. بر عکس ما باید به تلاش خود برای نشان دادن این که آنها با توافق و مسیر تعامل مجدد که این توافق ایجاد کرده بهتر خواهند بود ادامه دهیم.





منبع : فایننشال تایمز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار