ششمین نوع این عمل به روش بسته بر روی آقای مسعود مینایی کاپیتان تیم ملی موی تای و پرافتخار ترین ورزشکار در این رشته با موفقیت کامل انجام شد و بیمار به بخش مراقبت های ویژه جهت ادامه درمان منتقل شد.
کد خبر: ۵۱۳۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴ 23 October 2017
به گزارش تابناک مازندران ، دکتر رامین نصرتی فوق تخصص جراحی قفسه سینه این مرکز و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل از عمل موفقیت آمیز خارج کردن غده تیموس به روش بسته در آقای مسعود مینایی خبر داد.
 
جراحی موفق کاپیتان تیم ملی موی تای ایران 
 
بر اساس این گزارش، دکتر رامین نصرتی افزود: با توجه به اینکه یکی از درمان‌های کمک کننده در میاستنی گراویس همزمان با درمان‌های دارویی، جراحی و خارج کردن غده تیموس (تیمکتومی) است این بیمار نیز کاندیدای این عمل شد.
 
فوق‌تخصص جراحی قفسه سینه بیمارستان آیت‌الله روحانی(ره) بابل تصریح کرد: برای انجام جراحی و خارج کردن غده تیموس روش مرسوم، استرنوتومی میانی و باز کردن جناغ از وسط است ولی طی سال‌های اخیر با استفاده از روش‌های کمتر تهاجمی از طریق توراکوسکوپی (VATS) توسط سه برش کوچک یک سانتی‌متری، این عمل انجام می‌شود.
 
دکتر نصرتی با اشاره به اینکه این روش نخستین‌بار در شمال کشور در این مرکز انجام شد خاطرنشان کرد: امروز ششمین نوع این عمل به روش بسته بر روی آقای مسعود مینایی کاپیتان تیم ملی موی تای و پرافتخار ترین ورزشکار در این رشته با موفقیت کامل انجام شد و بیمار به بخش مراقبت های ویژه جهت ادامه درمان منتقل شد.
 
وی ادامه داد:  مزیت این روش به روش باز، کم بودن مدت بستری، کاهش درد پس از عمل، کم بودن سایر عوارض از جمله بحران میاستنی گراویس و همچنین کوچک بودن برش محل عمل است.
 
دکتر نصرتی گفت: همه بیماران دست ما امانت هستند و مسعود مینایی هم امانت یک ملت بود که خدا رو شکر جراحی بدون هیچ عارضه ای انجام شد.
 
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه تمام امکانات مورد نیاز برای انجام این عمل جراحی در این بیمارستان فراهم بوده ادامه داد: از زحمات دکتر ربیعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل و پیگیری های دکتر صادقی ریاست بیمارستان روحانی برای فراهم کردن امکانات مناسب برای انجام این گونه جراحی ها صمیمانه تشکر می کنم و همچنین از همکاران بیهوشی دکتر سیفی ، دکتر قاسمی ، دکتر حسن نسب ، دستیاران ، همکاران اتاق عمل و همه پرسنلی در تیم جراحی حضور داشتند تشکر ویژه دارم.
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار