خانواده های مازندرانی ۴ هزار نمونه خون بندناف در بانک خون بند ناف ذخیره کردند.
کد خبر: ۵۱۳۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰ 23 October 2017
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، میرفضی ضرابی مدیرعامل بانک سلولهای بنیادی خون بند ناف رویان در نشست خبری با خبرنگاران گفت: دفتر بند ناف خون در مازندران از سال ۸۷ راه اندازی و تاکنون بیش از ۴ هزار نمونه خون بندناف در آن ذخیره  شده است.
 
وی افزود: دانش ذخیره سازی خون بند ناف در کشور  کاملاً بومی و مازندران جزء پنج استان برتر کشور در ذخیره سازی است.
 
 میرفضی ضرابی با اشاره به اینکه تاکنون ۸۵ هزار نمونه خون بند ناف در کشور ذخیره سازی شده است گفت: کشور ایران در ردیف بالای کشورهای دارای سلولهای بنیادی قرار دارد.
 
 وی با بیان اینکه بانک خون بند ناف ایران از دو بانک خون عمومی و اختصاصی تشکیل شده است گفت: خانواده ها می توانند خون بند ناف نوزاد خود را به بانک خون عمومی اهداء کنند تا برای فرد دیگری که نیازمند پیوند است مورد استفاده قرار گیرد.
 
مدیرعامل بانک سلولهای بنیادی خون بند ناف رویان افزود: خون بند ناف کودکان در بانک خصوصی، با حفظ هویت خانواده های متقاضی ذخیره می شود تا در صورت نیاز در آینده برای خود یا فرد دیگری که از نظر ژنتیکی با نمونه سازگاری کافی داشته باشد، مورد استفاده قرارگیرد.
 
وی هزینه دریافت اولیه خون بند ناف هر نوزاد در بیمارستان را دو میلیون و پانصد هزار تومان و نگهداری سالانه  را ۱۲۰ هزار تومان اعلام کرد و  از مادران باردار خواست با مراجعه به مرکز بانک خون بندناف رویان مستقر در جهاد دانشگاهی مازندران نسبت به ثبت نام و ذخیره سازی خون بند ناف کودکشان اقدام کنند.
 
۷۸۰ هزار نمونه خون بندناف در ۱۳۴ بانک خصوصی در دنیا و ۵۲ هزار نمونه در ایران در بانک خون بند ناف رویان ذخیره  شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار