سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: اروپایی‌ها بدون آمریکا هیچ اقدامی در راستای منتفع شدن ایران از برجام انجام نمی‌دهند.
کد خبر: ۵۱۳۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴ 24 October 2017
به گزارش تابناک : سید حسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مواضع کشورهای اروپایی در قبال برجام اظهار داشت: مواضع کشورهای اروپایی‌ در برجام تنها در سیاستهای اعلامی آنهاست که هم‌سو با برجام خود را نشان می‌دهند اما در سیاستهای عملی بدون حضور آمریکا هیچ اقدامی در راستای منتفع شدن ایران از برجام انجام نمی‌دهند.

وی افزود: امروز با وجود آنکه هیچ محدودیت تحریمی برای بانکهای بزرگ دنیا به منظور همکاری با بانکهای ایران وجود ندارد شاهدیم که این بانکها به دلیل تهدیدات آمریکا اقبالی برای همکاری با بانکهای ما نشان نمی‌دهند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به بیانیه توتال مبنی بر خروج از ایران در صورت برقراری مجدد تحریمها، تصریح کرد: وقتی که شرکت توتال فرانسه اعلام می‌کند که اگر آمریکا از برجام خارج شود تمام فعالیت‌های خود در ایران را متوقف می‌کند این موضوع نشان می‌دهد سیاست‌ها و منافع کشورهای اروپایی در راستای تصمیمات دولت آمریکا تعریف می‌شود.

نماینده مردم ورامین درباره سیاست‌های دستگاه دیپلماسی کشورمان نیز خاطر نشان کرد: آنچه که مورد انتقاد بسیار از کارشناسان مسائل سیاسی است سیاست‌های انفعالی ما در قبال نقض عهدهای مکرر در برجام بوده است. در همین راستا نیز همواره شاهد بودیم که مقام معظم رهبری خواستار مطالبه‌گری دستگاه دیپلماسی در قبال نقض عهد طرف‌های مقابل بوده‌اند، ما نیز به عنوان کمیسیون امنیت ملی مجلس در جلساتی که با مسئولان وزارت امور خارجه داشته‌ایم، تذکراتی در همین راستا به آنها داده‌ایم.






منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار