استاندار قیزیل اوردای قزاقستان گفت: در نظر داریم 10 هزار راس گوسفند به مازندران صادر و در عوض مرکبات از مازندران وارد کنیم.
کد خبر: ۵۱۳۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶ 24 October 2017
به گزارش تابناک : کرشر بایف بیک زاده در نشست با فعالان اقتصادی مازندران با بیان اینکه برای همکاری با ایران همیشه علاقمند بوده ام، اظهار کرد: قزاقستان از لحاظ وضعیت اقتصادی و اجتماعی بین کشورهای cis حرف اول را می زند .
با بیان اینکه در 26 سال گذشته 85 درصد سرمایه گذاری خارجی آسیای میانه، متمرکز در قزاقستان بوده است، اظهار کرد: در مساحت 226 هزار کیلومتری استان قیزیل اوردا تمامی عناصر جدول مندلیف به صورت معدنی وجود دارد حتی منابع نفتی و گازی نیز در این استان موجود است .
وی در ادامه افزود: 34 شهر قدیمی قزاقستان در مسیر جاده قدیمی ابریشم قرار دارند که نشان از علاقمندی مردم قزاقزستان به کسب و کار و تجارت است .
استاندار قیزیل اوردای قزاقستان در باره رشد این استان گفت: در 5 سال گذشته صنایع در قیزیل اوردا رشد 4 برابری داشته اند همچنین ساختمان سازی نیز سه برابر رشد پیدا کرده، از لحاظ ظریب اقتصادی نیز قیزل اوردا جایگاه پنجم را در بین 16 استان کشور قزاقستان دارد .
بایف با بیان اینکه 97 درصد از دانش آموزان متوسطه استان قیزل اوردا راه یافته به مراکز دانشگاهی است و تصریح کرد: سطح روابط اقتصادی بین ایران و قزاقستان کمتر از 5 میلیارد دلار نیست و رفع مشکلات سیاسی یقینا در افزایش این مقدار تاثیرگذار خواهد بود .
وی با ستایش از سیاست های ایران در برابر تحریم ها اظهار کرد: ایران با وجود تحریم های سنگین سال ها است که توانسته روی پای خود بیاستد این نشان از روحیه بالای ملی ایرانیان دارد، مردم و ملت قزاقستان به فرهنگ و تمدن کهن ایرانیان احترام می گذارند .
استاندار قیزیل اوردای قزاقستان از آمادگی این کشور در صادرات یک میلیون و 500 هزار تنی برنج به ایران خبر داد و اظهار کرد: در نظر داریم 10 هزار راس گوسفند به مازندران صادر و در عوض مرکبات از مازندران وارد کنیم.
وی با بیان اینکه برای حل هرگونه مشکل پیش روی سرمایه گذاری فعالان اقنصادی مازندران در قیزیل اوردا، شخصا ورود می کند، اظهار کرد: هر فعال اقتصادی که در قزاقستان سرمایه گذاری کند، 30 درصد از حجم کل سرمایه هزینه شده توسط دولت به او بازگردانده می شود .






منبع : فودنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار