احد وظیفه اظهار کرد: در ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور، امروز در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، برخی نقاط آذربایجان‌ شرقی و آذربایجان غربی، ارتفاعات البرزغربی و مرکزی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و بارش با شدت کمتر در برخی نقاط گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات کردستان پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۵۱۳۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲ 24 October 2017
به گزارش تابناک : وی افزود: فردا(۱۲ مهرماه) ضمن تقویت این سامانه، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در گیلان، اردبیل، مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، نیمه شمالی سمنان، برخی نقاط استان‌های کردستان، همدان، مرکزی، گلستان، شرق کرمانشاه همچنین بارش پراکنده در لرستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: روز پنجشنبه (۱۳ مهرماه) نیز رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، نیمه شمالی سمنان، تهران ، البرز همچنین بارش پراکنده در استان‌های مرکزی، قم ، قزوین ، همدان، زنجان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، شدت بارش، امروز در گیلان، نیمه غربی مازندران، برخی نقاط اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، و در روز چهارشنبه در گیلان، برخی نقاط مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، زنجان، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز غربی و مرکزی در بخش‌های شمالی استان‌های البرز، تهران، قزوین و سمنان است. 

وی تاکید کرد: طی روزهای سه‌شنبه تا صبح جمعه با نفوذ توده هوای سرد ، دمای هوا در استان‌های واقع در نوار شمالی بین ۷ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد و از روز جمعه به تدریج دما روند افزایشی خواهد داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه گفت: در روز چهارشنبه بارش در نقاط مرتفع و سردسیر آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل، شمال زنجان، ارتفاعات البرز در گیلان، مازندران، گلستان، تهران، البرز، قزوین، سمنان و در روز پنجشنبه در ارتفاعات البرز در مازندران، گلستان، البرز، تهران، سمنان، شمال زنجان، ارتفاعات خراسان شمالی به صورت برف است که می‌تواند منجر به لغزندگی جاده‌های کوهستانی شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: دریای خزر و خلیج فارس نیز طی امروز و فردا مواج و طوفانی خواهند بود.

وظیفه در مورد شرایط جوی تهران اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۲ مهرماه) بتدریج ابری در بعضی ساعات همراه با رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید با بیشینه و کمینه دمای ۲۲ و ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود همچنین در روز پنجشنبه (۱۳ مهرماه) ابری با رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد، اوایل شب با کاهش ابر با بیشینه و کمینه دمای ۱۶ و ۱۰ درجه سانتیگراد همراه خواهد بود.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار