رئیس مجمع نمایندگان مازندران گفت: کارشناسان و مدیران وزارت نیرو انتقال آب دریای خزر به سمنان و کویر مرکزی را ناسازگار با محیط زیست می دانند.
کد خبر: ۵۱۳۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹ 24 October 2017
به گزارش تابناک : حسین نیازآذری برخی اظهار نظرهای جدید پیرامون انتقال آب دریای خزربه کویر ایران را بی مبنا دانست و افزود: کارشناسان و مدیران وزارت نیرو در حال حاضر انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان یا کویر ایران را غیر اقتصادی  و ناسازگار با محیط زیست می دانند از اینرو بهتر است پرونده ای که در قانون برنامه ششم توسعه بسته شده دیگر صحبتش تکرار نشود.

عضو هیئت رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود حاد منابع مالی برای تکمیل طرح های نیمه تمام افزود: بضاعت مالی دولت در شرایطی نیست که برای این طرح های غیر اقتصادی پول خرج کند. لذا اگر دولت پول دارد برای مدیریت منابع آب استان پرآب مازندران هزینه کند.

نیازآذری با اشاره به اینکه تقرییا ۱۰ درصد آب مازندران مهار شده است بیان داشت: اقتصاد استان مازندران آب پایه است و از طرفی بخاطر کشاورزی بودن امکان استقرار صنایع آب بر و بزرگ دراین استان محدودیت دارد دولت باید بفکر تامین آب کشاورزی باشد.

نماینده مردم بابل در مجلس ادامه اظهار داشت: از آنجاییکه یکی از ابرچالش های فعلی استان مازندران مدیریت پسماند و دفن بهداشتی زباله است افزودن بار جدید زیست محیطی حیات استان را با خطر جدی مواجه می سازد.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران پیرامون معرفی دکتر اردکانیان به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو گفت : ضمن موافقت با  وزارت ایشان که از مدیران متخصص و با تجربه صنعت آب و برق هستند اما برای ما نظر وزیرمعرفی شده پیرامون این گونه طرح ها حائز اهمیت خواهد بود ودر جلسه امروز وی با مجمع نمایندگان استان مازندران  دغدغه های آب و محیط زیست استان را مطرح خواهیم کرد.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار