رییس هیات سوارکاری مازندران
در سالهای اخیر با پیشرفت تکنولوژی ، استفاده از اسب در امورات روزمره مردم به حداقل رسیده است، گفت : فرهنگ و توجه به سوارکاری و استفاده از اسب با عنوان یک ورزش ارزشمند در برنامه های هیات سوارکاری مازندران قرار گرفته است .
کد خبر: ۵۱۵۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲ 28 October 2017
 به گزارش تابناک مازندران، مسئول کمیته ولتیژ فدراسیون سوارکاری کشور با بیان اینکه اصطلاح ولتیژ در حقیقت همان حرکات آتروباتیک و ژیمناستیک روی اسب است .
 
 بر اساس این گزارش، هم اکنون 60 نفر در سطح کشور در رشته ورزشی ولتیژ فعالیت دارند.
 
 مسئول کمیته ولتیژ فدراسیون سوارکاری کشور گفت : هدف از برگزاری این دوره ، آشنایی بیشترعلاقمندان به این رشته ورزشی و همچنین استفاده از ظرفیت و پتانسیل موجود در جهت درخشش بهتر و بیشتر در این ورزش و میادین قهرمانی خواهد بود.

وی افزود : این دوره با حضور بیش از 20 نفر از علاقمندان به این رشته ورزشی جهت فراگیری و آموزش تخصصی و از شهرهای مختلف مازندران و گلستان برگزار گردید.

مینا فراهانی تصریح کرد : امید است با برگزاری کارگاههای متعدد افراد علاقمندی که دارای پتانسیل ورزشی خوبی هستند بتوانند بهتر با رشته جذاب و مهیج ولتیژ آشنا شده و در این رشته بیشتر حضور پیدا کنند.

مسئول کمیته ولتیژ فدراسیون سوارکاری کشور با بیان اینکه اصطلاح ولتیژ در حقیقت همان حرکات آتروباتیک و ژیمناستیک روی اسب است اشاره ای کرد و گفت : این ورزش ترکیبی از ژیمناستیک و سوارکاری برای کسانی که دارای آمادگی جسمانی خوبی هستند امکان حضور در این رشته را خواهند داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون 60 نفر در سطح کشور در رشته ورزشی ولتیژ فعالیت دارند افزود : سوارکاران فعال این رشته از استانهای چهارمحال و بختیاری ، سنندج ، سمنان ، تهران ، آذربایجان شرقی می باشند که در گذشته در مازندران کسی در این زمینه فعالیت نداشت که امیدواریم با برگزاری دورههای آموزشی بیشتر ، تعداد قابل توجهی از علاقمندان به این رشته ورزشی جذب شوند.

فراهانی گفت : این رشته موجب خواهد شد تا سوراکاران ما بتوانند سوارخوب بودن ، قدرت عضلانی و توان رزمی خودشان را از این طریق و با کسب تجربه به خوبی نشان دهند.

در ادامه رییس هیات سوارکاری مازندران نیز با بیان اینکه در دین مبین اسلام و بیانات حضرت رسول به ورزش سوارکاری و جایگاه اسب که بسیار به آن توجه شده ، تاکید شده است افزود : در استان مازندران از دیرباز به ورزش سوارکاری و استفاده از اسب در امورات مختلفی همچون روزمره ، کشاورزی و حمل و نقل از جایگاه ویژه برخوردار بوده است.

وی افزود : یکی از ورزشهایی که در مازندران برای اولین بار آموزش آن شروع شده است برگزاری کارگاه آموزش ورزش ولتیژ است که با حضور مربی رسمی از فدراسیون سوارکاری کشور برگزار که خوشبختانه با استقبال خوبی نیز همراه بوده است.

مهندس سید علی اسد گفت : امیدواریم با این شروع و حمایتی که از این رشته هنری و ورزشی خواهد شد توجه بیشتر ورزش و جامعه ی نوجوان ما را به سمت ورزش سوارکاری داشته باشد.

رییس هیات سوارکاری مازندران افزود : در سالهای اخیر با پیشرفت تکنولوژی ، استفاده از اسب در امورات روزمره مردم به حداقل رسیده است، گفت : فرهنگ و توجه به سوارکاری و استفاده از اسب با عنوان یک ورزش ارزشمند در برنامه های هیات سوارکاری مازندران قرار گرفته است .

وی در ادامه با بیان اینکه در سالهای اخیر باشگاه های متعدد و جوانهای مستعد و زیادی به این سمت و سو کشیده شده اند اشاره کرد و گفت : تلفیقی از ورزش سوارکاری با سایر رشته های ورزشی و همچنین بحث گردشگری کارهایی صورت پذیرفته که ما این موضوع را بعنوان یک اصل قرارداده که بتوانیم سوارکاری و گردشگری را با هم تلفیق نموده و در برنامه های اصلی این هیات تعریف نماییم .

لازم به ذکر است این دوره آموزشی با همکاری هیات سوارکاری مازندران و هیات سوارکاری شهرستان بابل در این شهرستان برگزار گردید.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار