آئین تکریم و معارفه استاندار سابق و جدید استان مازندران در استانداری آغاز شد.
کد خبر: ۵۲۰۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱ 06 November 2017

به گزارش تابناک : در این آئین رحمانی فضلی وزیر کشور , آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان , نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان اجرایی , نظامی  و انتظامی حضور دارند .

نماینده ولی فقیه در استان مازندران در این  مراسم گفت : انتظار داریم استاندار جدید از نیروهای استان استفاده کند

آیت الله طبرسی افزود : مازندران جزو استان‌هایی است که از ابتدا علوی بود و تا امروز زیر پرچم ائمه اطهار است و  از استانداری می‌خواهیم که چهره مازندران را تغییر دهد. 

وی ادامه داد , مازندران استانی برخوردار از زیبایی‌های الهی است اما در چهار دهه اخیر نتوانستیم مازندران را به جایگاه مناسب برسانیم و محرومیت‌ها در جای خود وجود دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت : عمران و آبادانی نیازمند اعتبار است و وزیر کشور باید اعلام کند چقدر اعتبار به این استان اختصاص می‌دهد تا استاندار جدید بر اساس پولی که دارد وعده دهد.

آیت الله طبرسی از زحمات افرادی که ماه ها و سال ها خدمت کردند قدردانی کرد و افزود :  در مدت 50 ماه وحدت و انسجامی در استان صورت گرفته است و اینکه امروز وزیر کشور می گوید مازندران کم حاشیه است و پرحاشیه نیست به برکت همکاری و همیاری استاندار با مسئولان و مردم بوده است.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران نیز در این مراسم گفت : ستاد راهبری مازندران با حضور سه قوه شکل گیرد.

حسین نیاز آذری با بیان اینکه  ۲۳ درصد اشتغال مازندران در حوزه کشاورزی است , افزود : این استان ۳۱ درصد صادرات غیر نفتی ، ۱۳ درصد اشتغال و ۸۰ درصد مواد غذایی کشور را تامین می کند.

وی ادامه داد , ما ثروتمندان فقیر هستیم زمین داریم اما در فقر به سر می‌بریم.

نماینده مردم بابل افزود : در فصل برداشت مرکبات قرار داریم و امروز مرکبات مازندران خریدار ندارد و صادرات مرکبات مازندران باید در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت : شاهد واردات برنج غیرضروری آن هم در مازندران هستیم و دیروز مصادف با ۱۴ آبان و روز مازندران، شاهد تصادف ناگوار در محور سوادکوه بودیم که نشان می‌دهد از زیرساخت مناسب در حوزه راه برخوردار نیستیم.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران ادامه داد ؛ گردشگری مازندران باید مورد توجه قرار گیرد و پیشنهاد می‌کنیم با ایجاد ستاد راهبری مازندران با حضور سه قوه شکل گیرد تا به سرانجام برسیم.

این نماینده مجلس گفت : مبارزه با فساد در دستگاه اداری و اجرایی از درخواست‌هایی است که از وزیر کشور داریم تا با دولت الکترونیک از این فساد پیشگیری کنند.

استاندار سابق مازندران هم در مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران , گفت : روستاهای مازندران تا پایان سال آینده از نعمت گاز برخوردار می‌شوند

ربیع فلاح افزود : مازندران به لحاظ اینکه قطب کشاورزی است تامین کننده امنیت غذایی کشور است.

وی گفت :  آب‌های سطحی مازندران باید مهار شود و امروز ۱۱.۵ درصد از آب‌های سطحی مازندران مهار می‌شود. این کار در اولویت دولت است و ۴۸۰ میلیون یورو فاینانس تصویب شده و باید پیگیری شود.

استاندار سابق ادامه داد , با وجود کمبودهای دولت درباره تامین نیاز اعتباری، اقدامات خوبی در مازندران انجام شده است. 

ربیع فلاح افزود : در طرح تحول سلامت هم مازندران از رتبه خوبی برخوردار است و نرخ بیکاری مازندان از ۱۲.۸ به ۹.۵ درصد در تابستان امسال رسیده و البته به این معنی نیست که همه مشکلات بیکاری در مازندران رفع شده باشد.

وی در ادامه گفت : بندر امیرآباد به عنوان منطقه آزاد مازندران پذیرفته شد.

وزیر کشور در آئین معارفه استاندار مازندران , گفت : تصمیم ما در دولت این بود با جابه‌جایی در سطوح استانداران از دانش و  تجربیات استانداران استفاده کنیم.

رحمانی فضلی افزود : مازندران جزو استان‌هایی بوده که در مدت خدمتم در دولت، موفق بوده است. در حوزه وحدت و همدلی هیچ مشکلی در مازندران نداشتیم. 

وی با بیان اینکه در این زمینه مدیون کمک‌ها و حمایت‌های آیت‌الله طبرسی بودیم، افزود: امیدواریم در این دوره جدید نیز از راهنمایی‌هایشان استفاده ببریم، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز به ما در این زمینه کمک کردند.

وزیر کشور درباره وضعیت امنیت در مازندران، بیان کرد: حادثه‌ای که در سطح ملی مشکل ایجاد کند را نداشتیم و حتی شاخص برخی مسائل مهم قابل قبول بوده است.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: مازندران در حوزه سیاسی در انتخابات مشکلی نداشت و در بخش سیاسی نیز برحسب شرایط اقدامات خوبی داشت؛ در کشور با تحریم‌ها و تورم روبه‌رو بودیم و مازندران با توجه به این مسائل، در اقتصاد عملکرد مناسبی دارد.

وی ادامه داد , باید بدانیم دولت در چه شرایطی بر سر کار آمد و با تورم ۴۵ درصدی و تحریم‌های شدید، دولت چه اقداماتی انجام داد.

وزیر کشور افزود : دولت بخشی از وقت خود را برای رفع تنش‌های بین‌المللی قرار داد، موضوعی ملی بود و همه باید پای کار می‌آمدند تا مشکل رفع شود هرچند که درباره این توافق بین‌المللی، عده‌ای دبه کرده و آبروی خود را می‌برند.

رحمانی فضلی افزود : وقتی دولت را تحویل گرفتیم یک میلیون بشکه نفت می‌توانستیم بفروشیم و اکنون به بیش از دو میلیون بشکه رسیده است.

 وی گفت : دستگاه‌های اجرایی ما در این شرایط کار کردند و داوری‌ها باید بر اساس شرایط باشد.

وزیر کشور افزود : هیچوقت خودمان را در حاشیه مسائل سیاسی قرار نمی‌دهیم و تعهد ما با مردم است ؛ همه اظهار نظر می‌کنند و آنجا که نیاز بدانیم به برخی انتقادها که منصفانه نیست پاسخ می‌دهیم و بنای این را نداریم به هر انتقادی پاسخ دهیم.

رحمانی فضلی در ادامه با بیان اینکه مازندران استانی حماسه‌آفرین و ولایی است, گفت:مردم آگاه و همیشه در صحنه دارد. مازندران از هر منظر استانی بی‌نظیری است و می‌تواند پیشرو باشد.

وی ادامه داد , آنچه باعث عقب‌ماندگی استان‌ها شده به برنامه‌ریزی بودجه‌ای قبل از انقلاب برمی‌گردد، استان‌های مرزی از مشکلات بیشتری برخوردار هستند.

وزیر کشور افزود : استان‌هایی مانند مازندران می‌توانند در سرمایه‌گذاری و به‌کارگیری امکانات جزو استان‌های جلودار باشد.

وی با تاکید بر اینکه استانداران ما باید مشی اعتدال داشته باشند , گفت : کسانی که در مشی اعتدال گام بر‌می‌دارند با هر رویکرد سیاسی، در مسئولیت‌ استاتداری انتخاب می‌شوند. تجربه اصل دیگری است که در این زمینه مدنظر داریم.

رحمانی فضلی در ادامه با بیان اینکه هماهنگی و تعامل هم اصلی مهم در انتخاب استانداران است ,افزود : استانداران، مدیرانی را انتخاب کنند که توان اجرای کار را داشته باشند.







منبع : صدا و سیما 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار