اشتباه مهلک استاندار سابق مازندران
در یک حرکت سوال برانگیز ، ربیع فلاح جلودار ، استاندار سابق، در مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید مازندران، بندرامیرآباد را منطقه آزاد اعلام کرد!؟ که البته این موضوع، واکنش شدید چند نماینده محترم مجلس شورای اسلامی در مراسم را در پی داشت. این در حالی ست که با بررسی به عمل آمده امیرآباد هیچ شانسی برای منطقه آزاد ندارد
کد خبر: ۵۲۲۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۲ 11 November 2017
به گزارش تابناک مازندران، در مورد اظهار نظر بیمورد ربیع فلاح جلودار ، استاندار سابق، ولی الله نانواکناری نماینده مردم بابلسر و قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر سریعا واکنش نشان دادند به طوری که نماینده نوشهر که انتظار چنین حرف بیهوده ای را نداشت از جا برخاست و سریعا نزد وزیر محترم کشور رفت و یادداشتی به وی داد، واکنشی که به سرعت خبر و ویدئوی آن، در فضای مجازی استان، دست به دست شد.
 خودزنی استاندار سابق در مراسم معارفه استاندار جدید مازندران
 
بر اساس این گزارش، درحالی که هنوز پرونده منطقه آزاد بابلسر، فریدونکنار و بهنمیر در همان تراز دو سال قبل و بدون اضافه شدن حتی یک سند در طی این دوسال در نوبت طرح در هیئت دولت قرار دارد، ربیع فلاح استاندار سابق مازندران در اقدامی سوال برانگیز و نسنجیده و تنها به بهانه تایید منطقه آزاد از سوی وزارت راه و شهرسازی از منطقه امیرآباد، حمایت خود را از این منطقه علنی کرد!
 
لازم به ذکر است اخذ مجوز منطقه آزاد نیاز به تاییدیه های متعددی دارد که وزارت راه و شهر سازی تنها یک مرجع از چندین مرجعی است که باید نظر کارشناسی خود را اعلام نماید.
 
 اصلی ترین و مهمترین نهادی که در خصوص اعطای مجوز منطقه آزاد تصمیم گیری خواهد نمود، شورای عالی مناطق_آزاد و بر طبق نظریه کارگروه کارشناسی می باشد. همه مراجع ذیصلاح نظر قطعی و مثبت خود را در خصوص اعلام منطقه آزاد بابلسر فریدونکنار بهنمیر رودبست به هیئت دولت ارسال نموده اند که با توجه به عدم پیگیری مسئولین شهرستانی و استانی هنوز در انتظار نوبت طرح در این هیئت قرار دارد.
 
علی رغم هیاهوی رسانه ای و تبلیغاتی، هنوز هیچ یک از مدعیان کسب مجوز در استان(نوشهر و امیرآباد) بجز بابلسر، منفردا هیچ یک از استعلامات لازم از مراجع مربوطه را کسب نکرده و هیچ پرونده ای در هیئت دولت و یا مراجع ذیصلاح مربوطه ندارند و تنها یک نامه از سوی نمایندگان که در بالا مشاهده می نمایید به صورت سه منطقه ای به معاون اول رییس جمهور داده شده که بدلیل درخواست سه منطقه عملا تاثیر گذار نخواهد بود.
 
 نانواکناری:اظهارات ربیع فلاح «غلط» بود
 
ولی_الله_نانواکناری نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی، روز سه شنبه ۱۶ آبان ماه، با محمد_اسلامی استاندار مازندران، در دفتر کارش دیدار و گفتگو کرد.
 
در این دیدار که دکتر هادی ناصری، داود پاشنا و جواد انتظاری از همراهان آقای نانواکناری نیز حضور داشتند، درباره منطقه_آزاد، در استان مازندران، رایزنی، بحث و تبادل نظر شد
 
آقای نانواکناری ، در گفتگو یی پیرامون موضوعات مطرح شده در این نشست گفت «آقای استاندار، بر این نظر است که پس از کارِ کارشناسی، درباره منطقه_آزاد تصمیم گرفته شود»
 
سردار ولی الله نانواکناری که عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و سخنگوی مجمع نمایندگان استان مازندران نیز است، در پاسخ به این پرسش که «آیا بندر_امیرآباد به عنوان منطقه آزاد، نهایی شده است» گفت «چنین خبری صحت ندارد و اعلام این مطلب از سوی آقای ربیع فلاح استاندار پیشین مازندران، مطلبی خلاف واقع بود».
 
نماینده مردم بابلسر که در اولین روز کاری استاندار جدید به سراغ وی رفته بود، درباره اعلام خبر منطقه آزاد شدن بندر_امیرآباد از سوی ربیع_فلاح استاندار پیشین مازندران، توضیح داد که وی حرفی را زدند که نه مأمن قانونی داشت و نه این اظهاراتش اظهارات درستی بود، اظهاراتش غلط بود و استنادی هم که کرده بود استناد درستی نبود، چون نقطه‌ای که زده شد بر خلاف نظر آقای استاندار قبلی بود که ایشان آمدند آنچه که واقعیت داشت را نگفتند و مطالبش، مطلب درستی نبود.....
 
 گفتنی ست مهندس اسلامی استاندار جدید :تصمیم گیری در خصوص منطقه آزاد استان مبتنی برکار کارشناسی خواهد بود .
 
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
شاید قولهایی داده بود...فکرش رو هم .....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
جانا سخن از زبان ما می گویی
علیپور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
عالی بود نگارشش...دست مريزاد جناب آقا مسعود پاشنا
ارش کمانگیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
بسیار درست می فرمایید. واقعا بر اساس کارشناسی های انجام شده بخش مرکزی مازندران به مرکزیت بابلسر بهترین گزینه برای منطقه آزاد مازندران است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
نمی دانم چرا استاندار انقدر بی دلیل اصرار دارد بدون کارشناسی کار پیش ببرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
یعنی میشه امیر اباد منطقه ازاد بشه ما های های به ریش نوشهری ها و بابلسریا بخندیم
بابلسریا رفتن 4 تا کارشناس از دانشگاه بابلسر اوردن الکی تایید کردن که بابلسر شرایط منطقه ازاد داره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار