معاون استاندار گلستان گفت: از نگاه مدیریتی تولید برق را در استان نداریم و به استان مازندران وابسته‌ایم که در جلسات متعدد این مهم بررسی شد و نیاز است اقداماتی در این زمینه انجام شود.
کد خبر: ۵۲۳۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶ 12 November 2017
به گزارش تابناک : محمود ربیعی صبح امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گلستان با بیان اینکه منابع تولید برق در استان گلستان نیست، اظهار داشت: برای تامین برق در استان نشست‎های مختلفی داشتیم و بررسی‎ها نشان می‎دهد که برای 10 تا 15 سال آینده یک‌هزار مگابایت برق نیاز داریم که باید برای آن برنامه‎ریزی کنیم.

وی تصریح کرد: در قالب نگاه کلان باید نیروگاه بزرگ در استان گلستان داشته باشیم و باتوجه به اینکه نیروگاه‎های ما باید در کنار مراکز مصرف ما باشد در نگاه منطقه‎ای به سمت نیروگاه‎های مقیاس کوچک و خورشیدی پیش برویم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری گلستان یادآور شد: در شهرستان مراوه‎تپه و در بخش چن‌سبیلی می‎توان نیروگاه احداث کنیم. در استان گلستان با مشکل آب رو‎به‎رو هستیم و شهرستان‎های گمیشان، بندر ترکمن و نوار شمالی استان  با مشکل کمبود آب رو‎به‎رو هستند.

وی گفت: در بندرترکمن نشستی برای احداث نیروگاه‎های دومنظوره که بتواند با استفاده از آب دریا تولید برق و آب داشته باشد تشکیل شد و نیاز است نسبت به این مهم توجه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری گلستان تاکید کرد: در روستاهای استان ایجاد آب شیرین‎کن که پدافند غیرعامل در آن دیده شده باشد، باید پرداخته شود. از نگاه مدیریتی تولید برق را در استان نداریم و به استان مازندران وابسته است و در جلسات متعدد این مهم بررسی شد و نیاز است اقداماتی در این زمینه انجام شود.

وی گفت: مازندران بیش از یک‌هزار مگا بایت برق نیاز ندارد و سرمایه‎گذار وقتی به استان مراجعه می‎کند با توجه به این مهم که ما تولید برق نداریم برای سرمایه‎گذاری به استان مازندران مراجعه می‎کند. شرایط امروز برای ایجاد سرمایه‎گذاری در استان وجود دارد و باید سرمایه‎گذاری در بخش نیروگاه برق اتفاق بیفتد.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار