استاندار مازندران: برای تقویت تولید و توسعه صادرات نیازمند نهضت کار بازرگانی هستیم.
کد خبر: ۵۲۳۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰ 12 November 2017
به گزارش تابناک : محمد اسلامی، استاندار مازندران در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که به منظور تصمیم سازی در خصوص تنظیم بازار مرکبات و راهبردهای تقویت صادرات این محصول برگزار شد، با اشاره به این که منابع دولتی محدود است و باید با تکیه بر خرد جمعی و لحاظ کردن منطق بازار برای این بخش برنامه ریزی واقع بینانه صورت گیرد، گفت: مازندران، استان توانمند و دارای ظرفیت های ویژه است و باید به حدی از شکوفایی برسد که به مدد دولت و کشور بیاید.
اسلامی با بیان این که منطق بازار بر اساس عرضه و تقاضاست و نباید این منطق را بر کمک محض دولت استوار کنیم، افزود: محصولات استان برای بازارهای هدف فاقد تنوع لازم است و اشراف کافی بر این بازارها در مازندران وجود ندارد.
استاندار بر تجزیه و تحلیل بازار مصرف در داخل استان، کشور و بازارهای هدف خارج از کشور تاکید کرد و عنوان نمود: برای تقویت تولید و توسعه صادرات نیازمند نهضت کار بازرگانی هستیم.
مقام عالی دولت در مازندران، گفت: باید با ایجاد قدرت نگهداری محصول، بتدریج و به شکل متناسب، تولیدات استان را عرضه کنیم.
وی با اشاره به این که با توجه به تنوع محصول باید تنوع بازار نیز داشته باشیم، تصریح کرد: باید راه حل های خلاق متکی بر ظرفیت بخش خصوصی ارائه کنیم.
اسلامی با بیان این که از شما فعالان و مدیران بخش کشاورزی، صنعت و تولید، انتظار کار خلاق، همدلی، ایثار و گذشت داریم، ابراز داشت: باید با ایجاد صندوق ذخیره و فعال نمودن و حمایت از شرکت های بازرگانی و کوتاه کردن دست دلالان، به یاری کشاورزان بیاییم.
رییس ستاد تنظیم بازار استان، با اشاره به این که توانمند سازی تولید کننده، صادر کننده و تشکل های نقش آفرین از اهداف مهم استان در این راستاست، افزود: نیازمند یک بنیان قوی برای تقویت فضای کسب و کار هستیم و باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا در سال آینده شاهد مشکلات در این بخش نباشیم.
نماینده عالی دولت در استان، با تاکید بر این که چند صدایی مشکلات استان را بیشتر می کند و استان باید با مدیریت استاندار حرکت کند و مدیریت شود، اظهار داشت: باید با حمایت از اتحادیه باغداران و تشکل های صاحب نقش، برداشت مرکبات بموقع انجام شود.
وی یاد آور شد: مرکبات مازاد استان باید ذخیره سازی و به شبکه های پرمصرف کشور وصل شود تا در سایه اتحادیه ای ملی و ایجاد منافع مشترک به اهداف پیش رو دست یابیم.
استاندار با تاکید بر این که سال جاری باید سال متفاوتی برای بازار محصول مرکبات باشد، خاطر نشان ساخت: حلقه های مفقوده حوزه تجارت، بازار یابی و بازار سازی را باید شناسایی و برطرف و زنجیره تولید، مصرف و صادرات را ساماندهی نمود.
اسلامی با تاکید بر این که برای برطرف نمودن حلقه های مفقوده بخش تولید کشاورزی و ساماندهی شبکه های حمل و نقل باید پارک لجستیک در مازندران طراحی شود، افزود: باید از ظرفیت دریا و سه فرودگاه استان در جهت توسعه حمل و نقل استفاده مطلوب شود.
استاندار بر بیمه محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: نباید به حیثیت و اعتبار مازندران خدشه وارد شود و با متخلفین حوزه محصولات کشاورزی و دلالان این بخش برخورد قانونی صورت گیرد.
در این جلسه که معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری حضور داشت، حیدر پور، گزارشی از آخرین وضعیت تولید مرکبات استان، قیمت این محصول و موانع پیش روی صادرات و مشوق های صادراتی در نظر گرفته شده از سوی دولت ارایه کرد و مدیران و نمایندگان تشکل های بخش کشاورزی نیز به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.
 





منبع : پایگاه وزارت کشور 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار