مدیر روابط عمومی توزیع برق غرب مازندران از قطعی مقطعی برق در غرب استان به دلیل رعد و برق شدید خبرداد.
کد خبر: ۵۲۳۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹ 12 November 2017
به گزارش تابناک : محمدرضا مهدی پور در خصوص علت قطعی برق چند باره امروز در غرب مازندران و شهرهای نوشهر و چالوس اظهارکرد: از ساعات آغازین صبح امروز و همزمان با بارش باران، رعد، برق و صاعقه دستگاه‌های برق گیر که در ارتفاعات قرار دارد به صورت خودکار عمل می‌کنند و برای لحظه ای موجب قطع برق می شوند اما مجدد وصل می شوند.

وی افزود: برخی از قطعی‌های برق در صبح امروز مربوط به خطوط انتقال بود که معمولا خاموشی خطوط انتقال اعلام نمی شود و این خاموشی ها پیش می آید.

مدیر روابط عمومی توزیع برق غرب  مازندران تصریح کرد: در حوزه شهری به علت اینکه ساختمان های مرتفع قرار دارد جلوی باد و باران را تا حدی می گیرد و مردم تا حدی  باران و باد را حس نمی کنند، اما همین باران در چند کیلومتر جلوتر شدید بوده و صاعقه نیز شدید است  و این امر موجب می شود شبکه که بهم پیوسته است در نقطه ای که فالت وارد می شود را درگیر کند.

مهدی پور اضافه کرد:همه این عوامل برای برق در شرایط بد جوی عادی است و لوازم حفاظتی برای این گذاشته شده است که از شبکه حفاظت کند و ترانس نسوزد.

 وی با بیان اینکه خاموشی ها در شرایط بد جوی اجتناب ناپذیر است، گفت: در شبکه برق تجهیزاتی وجود دارد که بر اثر صاعقه های نزدیک به زمین، تاثیر می پذیرند و گاهی منهدم می شوند که نمونه آنها برق گیر است و تخریب این وسیله حفاظتی شبکه را بی برق می کند و این یک تمهید برای پایداری شبکه بهم متصل برق خواهد بود.

مدیر روابط عمومی توزیع برق غرب  مازندران عنوان کرد: خاموشی های ناشی از عملکرد رله ها و تجهیزات حفاظتی، امری اجتناب ناپذیر است و البته رله های وصل مجدد و خطوط رینگ نیز برای اینگونه شرایط همیشه تعبیه می شوند که شبکه را مجدد بحال اولیه و شرایط عادی برگرداند.

مهدی پور افزود: برای تعویض برقگیرها و تعمیر، نگهداری خطوط و ترانس ها که قلب سیستم توزیع برق هستند، سیمبانان و همکاران پرتلاش صنعت برق برخود وظیفه می دانند و واهمه ای از قرار گرفتن زیر بارش باران و سیل و... ندارند و خاموشی را مرتفع می کنند.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار