مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری مازندران گفت که 50 گروه امداد و نجات با تجربه این استان آماده عزیمت برای کمک به زلزله زدگان غرب کشور از جمله استان کرمانشاه است .
کد خبر: ۵۲۳۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰ 13 November 2017
به گزارش تابناک : علی اصغراحمدی روز دوشنبه افزود که این گروهها با دستور استاندار و با تجهیزات کامل و وسایل مورد نیاز زلزله زدگان آماده شده اند و بلافاصله پس از اعلام نیاز به منطقه عزیمت خواهند کرد.
وی گفت که آمادگی مازندران برای امداد رسانی همه جانبه به زلزله زدگان به استانداری کرمانشاه نیز اطلاع داده شد و منتظریم تا مسئولان آن استان اعلام نیاز کنند.
احمدی افزود : نیروهای امداد و نجات مازندران سابقه کمک رسانی به زلزله زدگان را در بم و تبریز دارند و تجاربشان می تواند کمک کارشان در سایر مناطق باشد.
زلزله ای با قدرت 7.3 ریشتر حوالی ساعت 21 و 30 دقیقه یکشنبه بخش هایی از استان کرمانشاه را لرزاند که طبق آخرین گزارش تاکنون دستکم 164 نفر کشته و یکهزار و 684 نفر مجروح داشت .
این زمین لرزه در استان های غربی و مرکز ایران و حتی بخشی از مناطق غربی مازندران احساس شد.
** آمادگی 10 تیم واکنش سریع 
در همین حال مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران هم گفت که 10 تیم واکنش سریع این جمعیت به تعداد 60 امدادگر آماده اعزام به مناطق زلزله زده غرب کشور هستند.
مجتبی اکبری گفت که هشت دستگاه خودرو امداد و نجات و یک دستگاه تریلی حمل بار هم برای ارسال به مناطق زلزله زده آماده شده است که منتظر دستور فرماندهی منطقه حادثه دیده هستیم تا به کمک زلزله زدگان بشتابیم .
وی افزود : با توجه به وسعت حادثه زلزله شب گذشته در مناطق غربی کشور و اعلام آماده باش به استان مازندران برای کمک رسانی و حضور احتمالی در منطقه عملیاتی به همه واحدها اعم از استانی و شهرستانی آماده باش کامل اعلام شد . 
مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران تاکید کرد : تمامی مقدمات و بسترهای لازم در خصوص پرسنل ، تجهیزات و ترابری برای خدمات رسانی به حادثه دیدگان زلزله غرب کشور از سوی هلال احمر مازندران اندیشیده شده است . 
وی اظهار داشت : عوامل امدادی هلال احمر مازندران با تجهیزات کامل آماده حرکت به سمت مناطق زلزله زده هستند و در صورت اعلام نیاز نیرو و تجهیزات بیشتری نیز اعزام خواهدشد .






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار