مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: ۱۷۵ پروژه عمرانی آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه در دست اجرا است.
کد خبر: ۵۲۳۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵ 13 November 2017
به گزارش تابناک : حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی بعدازظهر دوشنبه در دیدار اعضای ستاد دهه وقف استان با آیت الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه ۱۴ هزار موقوفه و حدود ۸ هزار اماکن مذهبی در مازندران وجود دارد افزود: هر دیار از استان مازندران انوار این اماکن متبرکه می درخشد.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال تا انتهای سال برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی توسط اوقاف در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه اجرایی می شود زیرا احیای موقوفات و اجرای نیت واقف یکی از دغدغه های سازمان اوقاف و مراجع تقلید به شمار می رود که با جدیت دنبال می شود.

حیدری ادامه داد: طی سال جاری ۳۷ نفر که تاکنون به کربلا نرفته بودند از محل اجرای نیت واقف در مازندران به عتبات عالیات اعزام و حدود ۵۰ نفر که تاکنون به مشهد مقدس نرفته بودند از محل اجرای نیت واقف به زیارت امام رضا (ع) مشرف شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: اجرای نیت واقف وظیفه شرعی و قانونی اوقاف است و در این راه هیچ منتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه طرح مهر تحصیلی در بهشهر و بابل به صورت گسترده اجرا شد که دانش آموزان مستعد از این طرح با دریافت بسته های کمک آموزشی برخودار شدند افزود: حدود ۳۰۰ مبلغ از محل اجرای نیت واقف طی سال جاری در مازندران به نقاط مختلف استان اعزام شدند.

حیدری با اظهار اینکه برخی نهادهای دولتی در گرفتن استعلام ها با اوقاف همکاری نمی کنند افزود: ۱۷۵ پروژه عمرانی آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه در مازندران در حال اجراست و در این ساخت و سازها اعتبارات اندکی داریم.

وی اخذ سند مالکیت را یکی از مهم ترین برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه برشمرد و گفت: سال جاری ۴۳۴ موقوفه سنددار شدند که شامل ۱۱ هزار و ۷۰۰ رقبه می شود و عواید هر موقوفه در جای خودش و طبق نظر نیت واقف در وقف نامه هزینه می شود و این نیست که مبالغ دریافت شده طبق نظر ریاست اداره هزینه شود.







منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار