مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: برای کمک به مردم زلزله زده، 700 نفر دارای گروه خونی O منفی در مازندران خون اهدا کردند.
کد خبر: ۵۲۴۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ 14 November 2017
به گزارش تابناک : اسماعیل پوریانی اظهار کرد: پس از فاجعه زلزله غرب کشور و نیاز فراوان زلزله زدگان به خون مردم مازندران با استقبال کم نظیر خود به پایگاه های انتقال خون مراجعه کرده تا از این طریق به هموطنان زلزله زده یاری رسانند. 
وی با بیان اینکه تاکنون هزار نفر به پایگ های انتقال خون سراسر استان مراجعه کردند که از این تعداد 700 نفر موفق به خون دهی شدند، تصریح کرد: از تعداد700نفر که موفق به اهدای خون شدند 112نفر دارای خون O منفی هستند. 
مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به اینکه در حال حاضر نیاز خونی زلزله زدگان مرتفع شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام مدیرکل سازمان خون کشور نه تنها در مناطق زلزله زده بلکه در هیچ نقطه از کشور در حال حاضر نیاز به منابع خونی وجود ندارد. 
پوریانی یکی از دلایل تامین دخایر بانک خونی را تمهیدات ویژه سازمان خون در اربعین دانست و یادآور شد: مردمی که برای اهدا خون به پایگاهای انتقال خون مراجعه می کنند لازم است با همکاران سازمان انتقال خون همکاری کرده و اسامی و اطلاعات خود را در لیست ذخیره یادداشت کنند تا در موقع لزوم از این افراد استفاده شود. 
وی دریافت هزینه از اهدا کنندگان خون را شایعه دانست و تصریح کرد:اهدا خون در تمامی پایگه های استان و سراسر کشور رایگان و بدون هیچ هزینه ای انجام می شود.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار