استاندار سابق مازندران با اشاره به ظرفیت های اقتصادی و زمینه های نیازمند توجه ویژه استان گفت: سبد جی ان پی مازندران بیش از 600 هزار میلیارد ریال است.
کد خبر: ۵۲۴۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۱ 14 November 2017
ربیع فلاح جلودار شامگاه سه شنبه در آیین تجلیل و تکریم استانداران سابق و جدید مازندران در سالن هلال احمر ساری ظرفیت های قابل توجه استان بویژه در سه بخش کشاورزی، صنعت و خدمات در استان را نیازمند رسیدگی ویژه برشمرد وگفت: 15 هزار میلیارد تومان بخش کشاورزی، 6 هزار میلیارد تومان صنعت و 39 هزار تومان خدمات و ساختمان برای استان درآمدزایی دارد.
وی اظهار کرد: بخش کشاورزی با سهم 24 درصدی از اشتغال به عنوان یکی از پایه های اقتصادی استان و بخش خدمات مثل گردشگری نیز به جهت درآمدزایی و ارزش افزوده بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد و در استان جای کار دارد.
وی فعالان اقتصادی را محور توسعه استان برشمرد و افزود: وضعیت اقتصادی در اوایل دولت تدبیر و امید با ناپایداری مواجه بود و به رغم بهبود هنوز مشکلات فراوانی هست.
فلاح به انجام بیش از یکهزار مصوبه برای رفع مشکل تولید استان در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: هشت هزار پروژه با هشت هزار و یکصد میلیارد تومان اعتبار در طول دولت یازدهم در استان در بخش های مختلف به سرانجام رسید.
وی افزود: در بحث های زیربنایی 500 میلیارد تومان در حوزه راه های اصلی سرمایه گذاری شد و در زمینه گازرسانی مشکل تامین گاز مازندران تا سال ها رفع شده و تا پایان سال 97 تمامی روستاهای استان گازرسانی می شود.
استاندار سابق مازندران افزود: مازندران 2 میلیارد دلار ظرفیت بالقوه صادراتی دارد و بخشی از تجارت این استان از گمرکات سایر استانها انجام می شود ،بنابراین یکی از اولویت های دولت دوازدهم در مازندران باید این مساله باشد و این نیاز به پیگیری دارد.
 
رییس اتاق بازرگانی مازندران نیز در این آیین با بیان دغدغه های فعالان اقتصادی گفت: امسال بودجه خوبی به حوزه تولید تخصیص یافت اما این حوزه بازهم تدبیر درستی می طلبد، تولیدکننده، امروز هیچ توانی برای کارکردن ندارد و عمده مشکلات در این زمینه عدم رونق بازار است.
عبدالله مهاجر دارابی افزود: متاسفانه برغم ورود دولت تدبیر و امید به این عرصه مشکلات همچنان هست به عنوان مثال بخش معدن به عنوان یکی از ظرفیت های جدی استان می تواند با پویایی و فعال شدن اشتغال ایجاد کند اما امروزه با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند.
وی ادامه داد: در حوزه کشاورزی هم بخشی از مشکلات به مدیریت داخلی و بخشی به حوزه صادراتی کشور برمی گردد که باید مدیریت جدید یک نگرش جدی برای حل آنها بدون شعارزدگی و راهکارهای مناسب برای برون رفت از مشکلات و مطالبات از دولت داشته باشد  
مهاجر افزود: در حوزه فنی مهندسی هم استان توان زیادی دارد اما امروز مشکلات در این حوزه هم بسیار زیاد است به عنوان مثال شهرداری ها در حال حاضر شریک بخش خصوصی اند.
آیین تجلیل و تکریم استانداران سابق و جدید مازندران از سوی فعالان اقتصادی استان به منظور طرح وضعیت فعالیت اقتصادی بخش خصوصی و نیز مشکلات و دغدغه های این بخش بدون حضور استاندار جدید محمداسلامی به رغم دعوت برگزارشد که گلایه برخی از آنها را به دنبال داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار