تفکر استراتژیک و آینده‌گرایانه استاندار مازندران
یکی از تصمیم‌های سختی که استاندار محترم به عنوان منشور کاری مدنظر دارد اصلاح‌ مناسبات‌ اداری استان و دور زدن اژدهای هفت‌سر بروکراسی برای بهبود فضای اداری است. برنامه سختی که احتمالاً چالش‌هایی متوجه او خواهد کرد.
کد خبر: ۵۲۴۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳ 15 November 2017
به گزارش تابناک مازندران، اولین نشست شورای اداری استان مازندران به ریاست مهندس اسلامی و نشست مشترک با فرمانداران، بخشداران و شهرداران فرصتی شد تا ایشان "بسته‌های‌سیاستی" و منشور کاری" خود را برای برون‌رفت استان‌مازندران از وضع موجود رونمایی نماید.
 
براساس این گزارش، در نگاه اول، تفکر استراتژیک و آینده‌گرایانه استاندار مازندران پایه‌گذار اتاق‌فکری‌تشکیلاتی نه تشریفاتی می‌گردد که دانشگاه مازندران مأمور تشکیل آن خواهد شد. تبدیل درخواست به برنامه‌های پروژه‌محور اگر دانش‌بنیان و پژوهش‌پایه باشد جای تصمیم‌سازی اش در دانشگاه هست تا پیوند دانشگاه، صنعت و جامعه به منصه ظهور برسد.
 
 نهادمحوری پایان تکروی فردی، سازمانی و بخش‌نگری است که استاندار بر آن تاکید کرد. نهادمحوری یعنی فهم مشترک و گفتمان‌سازی و اتخاذ رویه‌های همگرایانه معطوف به کلان‌شهر‌مازندران است، راهبردی که دیپلماسی عمومی این روزهای استاندار می‌باشد.
 
در روندهای طبیعی میل به حداکثرسازی دریافت اعتبارات دولتی عیار توانمندی مدیران محسوب می‌شود اما مهندس اسلامی تاکید فراوانی بر #خلق‌ثروت از منابع و مواهب طبیعی و خدادادی دارد. ماموریتی سخت اما شدنی که باید مورد توجه جدی بخش دولتی و خصوصی قرار گیرد. البته این تغییر روش بی‌مخالف نخواهد بود!
 
یادآوری مجدد درباره اقتصاد_دریامحور به عنوان جهش توسعه‌ای استان مازندران اگرچه در مرحله تبیین است اما می‌تواند یکی از مولفه‌های ملی‌سازی فرصت‌های پیشرفت استان در محیط بین‌الملل باشد.
 
 
یکی از تصمیم‌های سختی که استاندار محترم به عنوان منشور کاری مدنظر دارد اصلاح‌مناسبات‌اداری استان و دور زدن اژدهای هفت‌سر بروکراسی برای بهبود فضای اداری است. برنامه سختی که احتمالاً چالش‌هایی متوجه او خواهد کرد.
 
نگاه جهادی و انقلابی سفیر دکتر روحانی و تصریح ایشان مبنی بر بهره‌مندی از آموزه‌های دینی، ملی و انقلابی حکایت از دور جدید مدیریت در استان مازندران دارد که در آینده ملاک ارزیابی و ارزشیابی مدیران خواهد شد.
 
تاکید بر مبارزه قاطعانه با فساد و روندهای‌انحرافی در دستگاه‌های اداری و شهرداری‌ها نیازمند همراهی رسانه‌های‌گروهی، تشکل‌های‌ مردمی و فعالان‌سیاسی می‌باشد. قرائت پیام‌رئیس‌جمهور به استانداران به عنوان میثاق‌ همکاران دولت نکته ظریف این نشست بود که مهندس اسلامی نیز هوشمندانه به همکارانش تاکید کرد.
 
تاکید مهندس اسلامی بر همگرایی کنشگران توسعه و گروه‌های مرجع مستلزم #نهادسازی و تشکیل نهاهای فکری، اقتصادی و اجتماعی می‌باشد که خود استانداری باید بانی آن باشد. پیشنهاد رئیس مجمع نمایندگان مازندران مبنی بر تشکیل شورای‌راهبردی ‌استان که در مراسم معارفه بیان شد در همین راستا ارزیابی می‌شود.
 
سفارش استاندار به پرهیز_از_سیاسی‌کاری مبین تفکر سازندگی و اجرایی ایشان و میدان دادن به نظرات کارشناسی نویدبخش مشارکت همه کسانی است که فارغ از تعلقات سیاسی دل در گرو توسعه استان دارند.
 
مدیریت انقلابی و جهادی، مردمی‌بودن، اصالت خدمتگزاری، تواضع و سختکوشی از نصایح استاندار در منشور_مدیریتی بود. توصیه اخلاقی مدیریت ارشد استان به اعضای شورای اداری مبنی بر اهمیت تحکیم خانواده و توجه مدیران به فرزندان و ابلاغ سلام ایشان به خانوادهای مدیران نکته درس‌آموزی بود که نشان از تأثیر خانواده سالم در روندهای اداری استان دارد.
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار