معاون حمل و نقل و ترانزیت سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: نهادهای بیشمار تصمیم گیرنده در حوزه ترانزیت به عدد 27 رسیده است و این تعدد نهادهای تصمیم گیرنده؛ روند فعالیت این حوزه را با رکود مواجه کرده است.
کد خبر: ۵۲۵۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 15 November 2017


 ایسنا: محسن محمدی معین در شورای راهبردی منطقه آزاد چابهار افزود: چابهار مزیت های ژئوپلیتیکی دارد و همه اقتصاددانان تاکید دارند که اگر زیرساخت های این منطقه مورد توجه قرار بگیرد چابهار می تواند بازارها را در اختیار بگیرد.

محمدی معین با اشاره بر فقدان فرماندهی واحد بر تزانزیت کشور گفت: ترانزیت دچار یک مدیریت چند پارچه شده است. تشکیل ستاد هماهنگی ترانزیت در سال های گذشته اقدام خوبی به نظر می آمد ولی دستگاه های اجرایی عضو این ستاد، کارهای خود را به صورت جداگانه انجام می دهند بدون اینکه از یک سیاست واحد بهره ببرند.

معاون حمل و نقل و ترانزیت سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه اداد: آنچه که امروز مورد نیاز ترانزیت کشور است هماهنگی دستگاه های اجرایی و تعیین یک مدیریت واحد برای کریدورهای ترانزیتی است و مناطق آزاد کشور می توانند در روند اجرای تصمیمات و برنامه های این مدیریت واحد مثمر ثمر باشند.

او تاکید کرد: نگاه ها به مناطق آزاد در حوزه ترانزیت باید تغییر کند و برداشت ها درباره انتفاع مناطق آزاد از ترانزیت اشتباه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار