با حضور رییس دانشگاه مازندران
در پروژه های دانشگاه همانند غواص آب های آزاد مشغول نفس گیری هستیم. با ۲۰ پروژه کار خود را شروع کردیم، بعضی ها متوقف شده و بعضی ها بهره برداری شده است
کد خبر: ۵۲۵۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴ 16 November 2017
به گزارش تابناک مازندران،  مراسم کلنگ زنی پروژه سوله کارگاهی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه مازندران با حضور رییس دانشگاه مازندران، مشاور رییس و رییس دفتر ریاست دانشگاه، مدیران ستادی، رییس و اعضای هیات علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه و در مجاورت ساختمان آزمایشگاه این دانشکده برگزار شد.        
 
بر اساس این گزارش، دکتر سید خلاق میرنیا رییس دانشگاه مازندران در این مراسم با بیان این نکته که سال گذشته هنگام بازدید از دانشکده مشاهده کردیم که دانشجویان بیرون و در فضای باز مشغول درست کردن سیمان هستند که از تظر امنیتی و تجهیزات بسیار نا مناسب بود، کفت: به همین خاطر در صدد تهیه یک فضای کارگاهی برآمدیم تا فضای استاتدارد و امنی را فراهم کنیم. ما بودجه لازم برای این کار را نداشتیم و از خرداد ماه به دنبال این پروژه بودیم. با یاری و کمک دوستان نقشه راه مشخص شد و با مناقصه این کار به شرکت برخان گستر واگذار شد.
 
 دکتر میرنیا افزود: ارزش کل پروژه 585 میلیون تومان است که ۲۰۰ میلیون آن تا پایان سال و مابقی در سال 97 پرداخت خواهد شد و شرکت قول داده هر چه سریعتر کار را تحویل دهد و فاز دوم نیز بعد از تکمیل این فاز شروع خواهد شد و تجهیزات سنگین مورد نیاز برای انجام آزمایش ها نیز فراهم خواهد شد. ما باید بتوانیم فاز به فاز با کمک شما نواقص دانشکده را برطرف کنیم و با کمک و توجه به انجمن های علمی، آن ها را در راه بهتر کردن دانشگاه با انرژی مثبت کمک کنیم.
 
رییس دانشگاه مازندران در ادامه با اعلام این خبر که امسال دو میلیارد تومان تجهیزات و ماشین آلات تخصصی خریداری شده است، خطاب به حاضران ادامه داد: همه ی این کارها برای پیشرفت و تعالی دانشگاه است و دانشجو باید در داخل دانشگاه کار آموزی را یاد بگیرد. از شما می خواهم از انرژی دانشجویان استفاده کنید و فضای راکد دانشگاه را بر هم زنید. همه دانشگاه های دنیا در این مسیر در حال حرکتند، پس ما نیز باید به این سمت حرکت کنبم.
 
دکتر میرنیا در ادامه سخنان خود در خصوص پروژه های عمرانی در دست اجرا در دانشگاه نیز گفت: ما در پروژه های دانشگاه همانند غواص آب های آزاد مشغول نفس گیری هستیم. با ۲۰ پروژه کار خود را شروع کردیم، بعضی ها متوقف شده و بعضی ها بهره برداری شده است ولی در نهایت همه آن ها به بهره برداری خواهد رسید. برخی از پروژه ها را متوقف کرده ایم تا تنفسی بکنیم و برای خرج آینده جا باز کنیم. در دولت پول برای ردیف ها تعریف شده است، ولی ما چون جا برای خرج نداریم توانایی جذب آن را از دست می دهیم.
 
رییس دانشگاه جامع استان خاطرنشان کرد: ما مانند جمع شدن قطرات باران در یک ظرف باید پول و بودجه مورد نیاز دانشگاه را اندک اندک جمع کنیم. به طور مثال دانشکده اقتصاد شهریور ۹۷ تکمیل خواهد شد، دانشکده حقوق سال ۹۸، آزمایشگاه مرکزی اسفند ماه امسال و درمانگاه دانشگاه نیز تا یک ماه دیگر تکمیل خواهد شد.  
 
 دکتر میرنیا در پایان یادآور شد: ما باید با این کار از اندک امکانات موجود برای پیشرفت دانشگاه استفاده می کنیم که یک نوع ریسک پذیری در این اوضاع بد اقتصادی است. اگر اراده پشت تمام کارهایمان باشد حتما موفق خواهیم شد. انتظار من از دانشکده فنی مهندسی که دانشکده جوانی است این است که انرژی جوانی خود را به کار گیرد و در کل، دانشگاه آن را گسترش خواهد داد و امیدوارم در این دوران بی پولی و بی رمقی به ما کمک کنید.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار